به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شرکت متروی تهران و حومه، با تقدیر از پیشرفتهای حاصل شده در چهار دهه اخیر در صنعت ساخت شبکه متروی پایتخت و شیب رشد آن نسبت به صنایع دیگر اظهار کرد: از نظر مسائل اقتصادی و فنی، امروز جایگاه صنعت ساخت مترو در ایران قابل قبول به نظر میرسد.
وی ادامه داد: از این پس باید روشهای نوینی را از نظر ایجاد و تأمین منابع مالی برای توسعه شبکه مترو، همچنین استفاده از فناوریهای ساخت و کاهش هزینههای مرتبط با آن در پیش گرفت.
مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: به نظر میرسد باید به مشاوران طراحی خطوط جدید شبکه مترو این اجازه را داد تا با ارائه ایدههایی نو و پیشنهادهای جدید، نسبت به بهینهسازی روشهای مرسوم فعلی اقدام کنند که این امر میتواند در حوزه طراحی و ساخت مسیر و ایستگاهها و مصالح مورد استفاده رخ دهد.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در حوزه مهندسی صنعت طراحی و ساخت خطوط جدید مترو که در مرحله نخست تغییر نگرشها و ایدههای مشاوران مربوطه را میطلبد، اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاهها و جامعه علمی کشور برای رفع مشکلات کلیدی صنعت مترو و ورود دانشگاهیان به موضوعات این حوزه باید اتفاق بیفتد.
نظر شما