محمدمهدی نیکونژاد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه واژه شهر هوشمند یکی از پرکاربردترین واژههایی است که در مدیریت شهری به کار میرود، اظهار کرد: شهرهای مختلف در ایران و دیگر نقاط جهان همواره در تلاش هستند که از تکنولوژی در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان استفاده کنند.
وی ادامه داد: در واقع شهر هوشمند بستری برای ارائه خدمات با سرعت و کیفیت بالا به شهروندان است و تحقق این مهم با ایجاد و تکمیل زیرساختهای مورد نیاز در سطح شهر ممکن میشود.
عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شکلگیری و ماهیت شهر هوشمند بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات و امکانات در اختیار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینهای را به وجود میآورد تا بتوان بسیاری از خدمات و فعالیتهایی که بخشهای دولتی و عمومی به بخش خصوصی واگذار میکند را برونسپاری کرد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری یزد در طول سالهای اخیر بهویژه با توجه به شیوع کرونا و اینکه مردم کمتر امکان مراجعه حضوری برای انجام فعالیتهایشان را داشتند، در حوزه برونسپاری خوب عمل کرده است، تصریح کرد: مردم نیز با توجه به اینکه هزینه و معطلی بسیار کمتری داشتند، استقبال بسیار خوبی از برونسپاری کردند و شاهد هستیم که خدمات با سرعت بهتر و بیشتری ارائه میشود.
نیکونژاد تاکید کرد: بسیاری از خدمات در حوزه شهرسازی و معماری به صورت برونسپاری در حال انجام است تا مردم کمتر به مناطق و نواحی شهرداری مراجعه کنند. روند ارائه خدمات الکترونیک و تقویت زیرساختهای شهر هوشمند در شهر میراث جهانی یزد با قوت ادامه مییابد تا بتوانیم کیفیت و کمیت خدماتی که به مردم ارائه میکنیم را افزایش دهیم.
نظر شما