ساماندهی پارک حاشیه‌ای در شیراز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هدف از اجرای پروژه "C pay" مدیریت عرضه و تقاضای سفر، ساماندهی و روان‌سازی ترافیک، عدالت دسترسی در جای پارک، جلوگیری از تخلفات پارک خودرو و کاهش ترافیک خودروهای سرگردان خواستار جای پارک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدتقی تذروی، امروز _شنبه یکم مردادماه_ در چهل‌وپنجمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها، معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت پروژه "C pay" در این جلسه بررسی شد، هدف از اجرای این پروژه مدیریت عرضه و تقاضای سفر، ساماندهی و روان‌سازی ترافیک، عدالت دسترسی در جای پارک، جلوگیری از تخلفات پارک خودرو و کاهش ترافیک خودروهای سرگردان خواستار جای پارک است.

وی با بیان اینکه به استناد ماده ۱۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب هشتم اسفندماه ۱۳۸۹ که عنوان شده است در شبکه معابر پرترافیک شهری برابر مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوعیت توقف وجود ندارد، ادامه داد: با تصویب شورای عالی ترافیک شهرداری‌های کشور، شهرداری‌ها می‌توانند حق توقف مناسبی که توسط شورای اسلامی شهرها تعیین می‌شود را جهت مدیریت مجاز پارک‌های حاشیه‌ای برای توقف بیش از نیم ساعت دریافت کنند، دریافت هزینه باید بر اساس مقررات باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نیاز است نرخی که برای پارک حاشیه‌ای در نظر گرفته می‌شود، از پارکینگ‌های عمومی که در سطح شهر وجود دارد مبلغ بالاتری باشد، چرا که شهروندان برای سفرهای کوتاه از آن استفاده و جهت سفرهای بیش از نیم ساعت از پارکینگ‌های عمومی طبقاتی و روباز استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد، معاونت حمل‌ونقل طی سه هفته نسبت به تهیه و ارسال لایحه پیشنهادی افزایش نرخ پارک حاشیه‌ای یا "C pay" اقدام کند؛ به نحوی که تمایل استفاده شهروندان از پارکینگ‌های عمومی کاهش نیابد.

کد خبر 590150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.