محسن رنجبر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بهرغم اینکه درآمدهایی همچون فروش اموال منقول، فروش املاک شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده یا دریافت وام از بازار مالی در شهرداری وجود دارد، اما بخش عمده آن درآمدهای ناشی از صدور پروانه ساختمانی و عوارض است که در صدد هستیم درآمدهای متنوع را به سمت درآمدهای مشارکتی پیش ببریم؛ به عبارتی از موجودیهای شهر درآمد داشته باشیم نه اینکه بارگذاریهای جدید در شهر ایجاد کنیم، زیرا بارگذاری جدید به معنای آن است که زیرساختهای متناسب نیز باید افزایش یابد.
وی افزود: برای افزایش استفاده از منابع درآمدی ناپایدار که به حوزه ساختوساز بازمیگردد، انگیزه زیادی نداریم و در صدد هستیم از مسیر مشارکت با سرمایهگذاران، زیرساختهای شهر را بهگونهای که برد-برد اقتصادی با مشارکتکننده باشد، توسعه دهیم که این نوع جذب درآمد و مشارکت، کیفیت زندگی را بهتر از قبل توسعه میدهد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به هزینههای شهرداری، ادامه داد: هزینههای نظافت و رفتوروب شهر، جمعآوری پسماندها و مدیریت آن، مباحث مربوط به حملونقل عمومی، فضای سبز شهر و نظم و انضباطی که باید در شهر حاکم باشد، توسط شهرداری انجام میشود.
وی با بیان اینکه پروژههای بزرگی همچون رینگ چهارم و خط دو قطار شهری هزینههای زیادی را به شهرداری تحمیل میکند، گفت: پشتیبانی از مترو، اتوبوسرانی و نگهداری ایستگاههای آتشنشانی از دیگر هزینههایی است که در شهرداری انجام میشود.
رنجبر، شرایط مالی و اقتصادی شهرداری این کلانشهر را خوب توصیف کرد و گفت: امسال بودجه شهرداری بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان است که در بخشهای مختلف هزینه میشود تا اصفهان روزبهروز پیشرفت کند.
نظر شما