طرح جامع مدیریت پسماند در کرج عملیاتی شود

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج گفت: نیاز است طرح جامع مطالعاتی مدیریت پسماند عملیاتی و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مهاجری امروز _ شنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در جلسه‌ای که با حضور رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج و کارشناسان مرکز پژوهش در سالن مدرس شورای اسلامی شهر در خصوص مسئله پسماند شهر برگزار شد، اظهار کرد: تولید پسماند شهری یک نگرانی جهانی است که امروزه بیش از پیش تحت تأثیر رشد سریع شهرنشینی، صنعتی شدن، افزایش جمعیت، رونق اقتصادی و افزایش استانداردهای زندگی اجتماعی قرار گرفته است.

وی افزود: بسیاری از کشورها دنبال رویکرد مناسب مدیریت پسماند برای کاهش حجم پسماند و اثرات محیط زیستی مربوط به آن هستند، همچنین کاهش و تفکیک پسماند در مبدا، تصفیه مکانیکی، دفن پسماند، زباله‌سوزها، کمپوست، تولید بیوگاز، بازیافت و مدیریت شیرابه از جمله مسائل مهم و قابل طرح در حوزه پسماند شهری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: طرح عملیاتی در خصوص مطالعات جامع پسماند مطرح نشده است، در حالی که موضوع بسیار مهمی است و بسیاری از معضلات پیش رو در حوزه مدیریت پسماند را رفع خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه در خصوص آسیب‌شناسی، شناخت وضع موجود و ارتباط‌گیری با دانشگاهیان جهت بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت‌های مناسب در خصوص مدیریت پسماند نکاتی مطرح شد. همچنین در پایان این جلسه در خصوص مسئله‌یابی پسماند شهر کرج مقرر شد جلسات و پژوهش‌های تکمیلی برای شناخت، مشخص شدن خط مشی و برنامه عملیاتی مطالعات جامع پسماند تدوین شود.

کد خبر 588546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.