به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، منوچهر منطقی اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهمترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود.
وی با اشاره به حذف تدریجی قرعهکشی گفت: مثلاً اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشد، آن محصول در سامانه باقی میماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود، اما در ثبتنام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.
معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در دور نخست قرعهکشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودروها یعنی ۴۸ درصد خودروها بدون قرعهکشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعهکشی آخر تیرماه این خودروها را در سامانه نخواهید دید.
وی ادامه داد: با ادامه این روند اگر دو دور دیگر قرعهکشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفاً پنج نوع عرضه خودرو در سامانه باقی میماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.
منطقی با اشاره به رویکرد جدید ایرانخودرو و سایپا در زمینه تولید خودروهای برقی اظهار کرد: درحالحاضر دو مدل تولید خودروهای برقی اقتصادی برای هر دو خودروساز تعریف شده و درحال اجرا هستند.
وی گفت: تولید موتور برقی و دو نوع اتوبوس برقی هم در دستور کار بوده که در سطح ملی توسعه داده شده است؛ فعلاً در حال مذاکره با وزارت کشور و شهرداری هستیم تا نخستین مدلها را در مرداد و شهریورماه اجرایی کنیم.
نظر شما