به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _سهشنبه، بیستویکم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید محله «ارامنه» در منطقه هفت، اظهار کرد: گزارشی از محله معروف به محله ارامنه در منطقه هفت شهرداری تهران ارائه کردم که با گزارشهای قبلی به دلیل اقداماتی که در دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در این منطقه رخ داده، متفاوت است. تمام این منطقه تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته است، همچنین منطقه هفت شهرداری تهران به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و استقرار مراکز اداری و تجاری در غرب منطقه و توجه به این بخش از منطقه از گذشته به دو بخش تقسیم شده و محلات واقع در شرق منطقه کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است.
وی ادامه داد: دو پروژه بزرگ ماندگار و تاریخی یعنی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و بزرگراه امام علی بخش بزرگی از املاک فرسوده منطقه هفت به ویژه محله ارامنه را با تملک و تخریب از چهره منطقه زدوده و با ایجاد مسیر خروجی و ورودی پیوستگی محلات و دسترسیهای شهروندان را تسهیل کرده، اما بخشی که همچنان باقی مانده و در حاشیه بزرگراه امام علی و صیاد قرار دارد، درگیر بافت فرسوده، ریزدانگی، نفوذناپذیری و معابر تنگ و کم عرض است. ویژگی اصلی محله این است که در دوره رونق نوسازی بافتهای فرسوده در تهران بخشی از آن نوسازی شده، اما همچنان غلبه با واحدها و پلاکهای فرسوده، رها شده و بلاتکلیف است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری اقداماتی در محله اتفاق افتاده از جمله اینکه مسجدی که در بزرگراه امام علی تخریب شده بود، مجدد ساخته شد و تا پایان سال ۹۶ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد ادامه داشت و در دوره پنجم به علت اینکه اعتقادی به توسعه مساجد در شهر وجود نداشت مسجدی که در تعهد مدیریت شهری بود و باید برای مردم منطقه ساخته میشد روند ساختش متوقف شد، اما با شروع دوره ششم اقداماتی برای تکمیل این مسجد در حال انجام است.
وی افزود: در دوره چهارم سرای محله برای این محله خریداری شده است. مسجد امام عصر در خیابان سبلان شمالی بازسازی و مدرسه شهید شعبانی در میدان نامجو نیز بازسازی شده است.
امانی تصریح کرد: خرید املاک مسیر طرح تعریض خیابان و میدان سبلان در دوره چهارم انجام شده است و به دلیل اینکه طرح متوقف شده تملک املاک نیز بلاتکلیف مانده و در مسیر تعریض خیابان باید تعیین تکلیف شود. وضعیت آسفالت معابر به ویژه در معابر و خیابانهای فرعی نامناسب است و نیاز به توجه جدی دارد، همچنین معابر باریک و کم عرض و امکان تردد نداشتن وسایل نقلیه خدمات شهری و در نتیجه استقرار نداشتن مخازن زباله و انباشتگی کیسههای پلاستیکی در کنار معابر و پشت دیوار املاک فرسوده و رها شده چهره زشت و نازیبایی را در اکثر معابر محله رقم زده است.
نظر شما