عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۹ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه فست شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی گواهینامه ۳C را دریافت کرد و شیائومی ۱۲ لایت با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ویژگی جدید واتساپ؛ امکان اتصال دو گوشی با یک حساب کاربری

ممکن است به زودی بتوانید دو گوشی را به حساب واتساپ خود متصل کنید. یکی از بزرگترین مشکلات واتساپ این است که نمی‌توانید از آن در بیش از یک گوشی استفاده کنید. اگرچه می‌توانید نمایه خود را با حداکثر سه دستگاه دیگر پیوند دهید، اما هیچیک از آن‌ها نمی‌توانند گوشی هوشمند دیگری باشند. با این حال، این رویه ممکن است به زودی تغییر کند.

واتساپ در حال کار بر روی یک حالت همراه جدید است که به شما امکان می‌دهد یک گوشی دوم را به حساب خود پیوند دهید. علاوه بر این، تاریخچه چت شما مستقیماً روی آن گوشی همراه کپی می‌شود.

قابلیت کاهش مصرف انرژی گوگل کروم و افزایش عمر باتری دستگاه

گوگل کروم احتمالاً در ماه‌های آینده، از یک قابلیت جدید برای کاهش مصرف انرژی خصوصاً هنگامی که تب‌های زیادی در مرورگر در حال اجرا است رونمایی کند. یکی از ویژگی‌های اخیر این مرورگر محبوب که به تازگی کشف شده عمر باتری دستگاه‌های تلفن همراه را بهبود می‌بخشد و حتی ادعا شده که پرفورمنس این مرورگر در PC های قدیمی نیز بهتر خواهد شد.

Google Chrome با اختلاف محبوب‌ترین مرورگر وب در جهان است، با این حال مرورگرها خصوصاً با باز کردن تب‌های زیاد، منابع سیستمی نسبتاً بالایی مصرف می‌کنند و این شاید برای برخی از افراد با بهره‌مندی از سخت افزار ضعیف‌تر ناامیدکننده باشد، با این حال شاید آپدیت جدید این مرورگر وضعیت را در این زمینه ارتقا دهد، به دلیل اینکه گوگل در حال تست یک قابلیت جدید برای بهبود عمر باتری در تمام پلتفرم‌های عمده است.

فست شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی گواهینامه ۳C را دریافت کرد

چند روز قبل کمپانی شیائومی از نسل جدید اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود موسوم به سری شیائومی ۱۲S رسماً رونمایی کرد. این سری پرچم‌دار با فناوری شارژ سریع حداکثر ۱۲۰ واتی روانه بازار خواهد شد. این فناوری اساساً نشان‌دهنده بالاترین سرعت شارژ در مقطع کنونی است. با این‌حال شیائومی همچنان سرگرم توسعه فناوری شارژ سریع با سرعت بالاتر است.

در فاصله کمتر از یک هفته پس از عرضه سری شیائومی 12S، فست شارژر ۲۰۰ واتی جدید شیائومی با سرعتی بسیار بالاتر از شارژر ۱۲۰ واتی موفق به دریافت گواهینامه ۳C شده است. نسل جدید آداپتور شارژ سوپر فلش شیائومی موفق به دریافت تاییدیه از آژانس رگولاتوری ۳C چین شده است.

سامسونگ دو ویژگی جدید به اپلیکیشن Expert RAW می‌آورد

سامسونگ دو ویژگی جدید را برای اپلیکیشن دوربین Expert RAW خود اعلام کرده است که با آپدیت بعدی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اول، ویژگی Custom Preset است که به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات دوربین سفارشی خود را ذخیره کرده و از آن‌ها برای عکس گرفتن دوباره استفاده کنند.

دوم منوی Save Format است که به کاربران امکان می‌دهد عکس‌های گرفته شده از طریق برنامه Expert RAW را با فرمت RAW یا JPEG ذخیره کنند. در حال حاضر، این برنامه عکس‌ها را در هر دو فرمت فایل ذخیره می‌کند که ممکن است ناراحت کننده باشد. علاوه بر اعلام ویژگی‌های جدید، سامسونگ همچنین اعلام کرد که انتشار Expert RAW برای گلکسی اس ۲۰ اولترا، گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی زد فولد ۲ به تعویق افتاده است.

همکاری سامسونگ با مایکروسافت و گوگل برای جلوگیری از هک شدن گوشی‌های گلکسی

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ در تلاش است تا گوشی‌های گلکسی خود را در برابر حملات هکری محافظت کند. به همین خاطر، این شرکت می‌خواهد با گوگل و مایکروسافت همکاری نزدیکی در این زمینه داشته باشد.

گوشی‌های گلکسی سامسونگ هم‌اکنون از قابلیت‌های امنیتی Knox و Secure Folder روی خود استفاده می‌کنند. قابلیت Knox یک ابزار امنیتی است که به‌طور پیش‌فرض روی گوشی‌های گلکسی نصب شده و می‌تواند از اطلاعات حساس کاربران مثل رمزهای عبور و پین‌کدها محافطت کنند. این ابزار همچنین به‌طور پیش‌فرض از دامنه‌های قابل اعتماد استفاده می‌کند و وای‌فای و DNS امن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.‌

دل لپ‌تاپ‌های اینسپایرون ۱۴ پلاس و ۱۶ پلاس را با پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل معرفی کرد

شرکت دل از جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود به نام‌های اینسپایرون ۱۴ پلاس و اینسپایرون ۱۶ پلاس رونمایی کرد. این دو لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل سری H و کارت گرافیکی جی‌فورس RTX ۳۰۶۰ بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها تجربه صوتی و بصری بسیار عالی در اختیار کاربران خواهند گذاشت.

این لپ‌تاپ یک دستگاه دو در یک است که می‌تواند نیازهای مختلفی را برآورده کند. اینسپایرون ۱۴ پلاس بسیار باریکبوده و نمایشگر آن دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و وضوح فول اچ‌دی است و از قابلیت‌های ComfortView، نوردهی DC و تشعشع نور آبی کم بهره می‌برد. این مدل دارای یک تاچ‌پد بزرگ و یک قلم استایلوس اکتیو است که نیازی به جفت‌سازی با دستگاه ندارد و با ویندوز ۱۱ سازگار است.

اینسپایرون ۱۴ پلاس علاوه بر پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل با پردازنده‌های سری رایزن ۳۰۰۰ AMD نیز ارائه شده و از ۸/۱۶ گیگابایت رم و تا یک ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

شیائومی ۱۲ لایت با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد

این گوشی هوشمند که جایگزین شیائومی ۱۱ لایت NE به حساب می‌آید، از طراحی مشابه سایر اعضای خانواده شیائومی ۱۲ بهره می‌برد. این اسمارت‌فون یک صفحه‌نمایش ۶.۵۵ اینچی دارد که این نمایشگر امود است و با پشتیبانی از +HDR۱۰ و دالبی ویژن به دست کاربران خواهد رسید. در بخش بالایی این نمایشگر یک حفره پانچ شده تا دوربین سلفی درون آن قرار بگیرد. اشاره به این نکته نیز مهم است که این نمایشگر از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن ۲۴۰ هرتز است.

شیائومی ۱۲ لایت در بخش مرکزی خود، اسنپدراگون G۷۷۸ را به خود می‌بیند که با نسل قبلی خود تفاوتی ندارد و همچنان با ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. در بخش پشتی این دستگاه نیز شاهد یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ HM۲ با دریچه دیافراگم f/۱.۹ قرار گرفته که در کنار آن دوربین هشت مگاپیکسلی اولترا واید و دو مگاپیکسل ماکرو قرار گرفته‌اند.

کد خبر 587190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.