به گزارش ایمنا، این شرکت پیشنهاد کرد بخشهایی از کسبوکار که آگهیها در وبسایتها و اپلیکیشنها به حراج میگذارند و نمایش میدهند را به عنوان یک شاخه جداگانه از آلفابت (شرکت مادر) ثبت کند. ارزش چنین شرکتی به چند میلیارد دلار میرسد.
آلفابت در بیانیهای اعلام کرد مشغول همکاری با رگولاتورها است تا نگرانیهای آنان را برطرف کند. همچنین این شرکت قصد فروش کسبوکار فناوری آگهیهای آنلاین یا خروج از این بازار را ندارد.
برندون کرسین یکی از وکلای آنتیتراست نماینده انتشاردهندگان و شرکتهای فعال حوزه تبلیغات آگهی آنلاین، درباره کافی بودن پیشنهاد گوگل تردید دارد.
این درحالی است که رگولاتور رقابت انگلیس نیز در ماه می، دومین تحقیق درباره فعالیت گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین را آغاز و اعلام کرد این شرکت بزرگ فناوری احتمالاً رقابت را مختل کرده و به طور غیرقانونی سرویسهای خود را بر دیگران ترجیح داده است.
از سوی دیگر گوگل با چالشهایی در اتحادیه اروپا روبهرو است. رگولاتورهای این کشور ژوئن سال گذشته تحقیقاتی درباره کسبوکار تبلیغات دیجیتال گوگل آغاز کردند که مزایایی ناعادلانه علیه رقبا به وجود میآورد.
نظر شما