عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۸ تیر

در این بسته خبری درمورد تجهیز نسل‌های بعدی اپل‌واچ به حسگر اثرانگشت و عرضه شیائومی ۱۲ لایت طی روز بیست‌وچهارم تیرماه در بازارهای جهانی می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ایلان‌ماسک قصد دارد قرارداد خرید میلیارد دلاری خود را با توئیتر لغو کند

براساس نامه‌ای که وکیل مدافع ایلان‌ماسک به مدیر ارشد حقوقی شرکت توئیتر ارسال کرد، یک شبکه خبری تصمیم میلیاردر معروف آمریکا برای لغو قرارداد خرید توئیتر را فاش کرد. وکیل ایلان‌ماسک میلیاردر معروف آمریکایی از تصمیم وی برای لغو قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری خود با شرکت توئیتر خبر داد.

مایک رینگلر وکیل ایلان ماسک در نامه‌ای به پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار نوشت که «توئیتر به تعهدات خود در ذیل قرارداد عمل نکرده است».

وکیل ماسک گفت: «طبق قرارداد، توئیتر اطلاعات تجاری مربوطه را که ایلان ماسک درخواست کرده است، ارائه نکرد». پیش‌تر ایلان ماسک گفته بود که می‌خواهد ادعاهای توئیتر درباره اینکه حدود پنج درصد از کاربران فعال روزانه از حساب‌های کاربری اسپم هستند، را ارزیابی کند.

شیائومی ۱۲ لایت طی روز بیست‌وچهارم تیرماه در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد

شیائومی اخیراً از تصمیم خود جهت معرفی اسمارت‌فون شیائومی ۱۲ لایت برای بازارهای جهانی خبر داده بود. اما پیش از صدور هرگونه اعلامیه رسمی از جانب کمپانی چینی، یک منبع اطلاعاتی به زمان عرضه این محصول و گجت دیگری که به‌طور همزمان با آن معرفی خواهد شد؛ اشاره کرده است.

وی اطلاعات خود را در توئیتر به اشتراک گذاشته و بر این اساس ادعا می‌کند که اسمارت‌فون شیائومی ۱۲ لایت و دستبند می باند هفت طی روز ۱۳ جولای (بیست‌ودوم تیرماه) در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

به عبارت دیگر اسمارت‌فون جدید در سری پرچم‌دار شیائومی ۱۲ و آخرین دستبند هوشمند تولید شده توسط غول فناوری چینی طی چند روز آینده برای بازارهای جهانی معرفی خواهند شد. همچنین این توئیت، تصویری را با مخاطبان به اشتراک گذاشته و زمان دقیق برگزاری رویداد عرضه را اعلام کرده است.

اگرچه بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته مشخص بود که شیائومی ۱۲ لایت به‌زودی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد؛ اما شخص افشاگر ادعا می‌کند که دستبند هوشمند جدید کمپانی نیز در همان تاریخ روانه بازارهای بین‌المللی خواهد شد. جهت یادآوری باید خاطرنشان کرد که شیائومی می باند هفت برای نخستین بار با قیمت‌گذاری ۲۷۹ یوان (تقریباً ۴۲ دلار آمریکا) در بازار چین عرضه شد.

نسخه ویژه‌ای از گوشی Red Magic ۷S Pro برای طرفداران فیلم ترنسفورمرز معرفی خواهد شد

نسخه ویژه گوشی هوشمند Red Magic ۷S Pro به‌همراه لوازم قاب، شارژر و فن خنک‌کننده Bumblebee Edition، برای طرفداران سری فیلم‌های ترنسفورمرز معرفی خواهد شد.

گوشی‌های سری Red Magic از چندسال قبل با سخت‌افزار قدرتمند برای طرفداران بازی معرفی می‌شوند که ازجمله ویژگی‌های جذاب آن می‌توان به کلیدهای اضافه مخصوص بازی در لبه دستگاه اشاره کرد. این شرکت قصد دارد هفته آینده سری Red Magic ۷S را در چین معرفی کند. در کنار مدل‌های همیشگی این گوشی‌ها، نسخه ویژه‌ای با مضمون سری فیلم‌های ترنسفورمرز نیز رونمایی خواهد شد.

گوشی Red Magic ۷S Pro Bumblebee Edition درواقع نسخه ویژه‌ای از پرچم‌دار آینده این برند است که از طراحی چشمگیر با رنگ زرد و مشکی بهره می‌برد و تم ترنسفورمرز تقریباً در همه اجزای آن دیده می‌شود.

تصاویر منتشرشده از نسخه Bumblebee Edition گوشی Red Magic ۷S Pro ایده بهتری از آنچه باید انتظار داشته باشیم ارائه می‌دهند. این مدل با بسته‌بندی منحصربه‌فرد به‌همراه قاب محافظ، فن خنک‌کننده و کابل با تم Bumblebee عرضه خواهد شد.

مادربردهای Z690 ایسوس آماده پشتیبانی از Raptor Lake با به‌روزرسانی بایوس

به شکل رسمی اعلام شد که مادربردهای Z690 ایسوس آماده پشتیبانی از پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake خواهند بود. کمپانی Asus اعلام کرده که با به روز رسانی بایوس کاربران می‌توانند از پردازنده‌های نسل بعدی اینتل که هنوز رسماً عرضه نشده‌اند استفاده کنند.

ایسوس ابزار لازم برای آپدیت بایوس (BIOS Flashback و EZ Flash) را ارائه کرده است. BIOS Flashback به کاربران اجازه می‌دهد بدون وارد شدن به صفحه بایوس اقدام به آپدیت کنند و EZ Flash 3 نیز اجازه می‌دهد تا بدون وارد شدن به محیط سیستم عامل ویندوز بتوانیم BIOS را به‌روزرسانی کنیم.

مادربردهای سری ۶۰۰ (فعلاً Z690) ایسوس که در لیست زیر قرار گرفته‌اند پذیرای پردازنده‌های Raptor Lake خواهند بود.

اپل با معرفی حالت «Lockdown» سطح امنیتی محصولات خود را بالاتر از قبل برد

اپل به تازگی یک تنظیم امنیتی جدید را ارائه کرده که محصولات این شرکت را به سطحی بسیار مقاوم‌تر در برابر انواع حملات سایبری می‌برد.

اپل یک حالت جدید «LockDown» را برای آیفون، آیپد و مک با سیستم عامل‌های iPadOS 16، iOS 16 و macOS Ventura معرفی کرده است. این شرکت می‌گوید این ویژگی امنیتی اختیاری برای محافظت از آن تعداد نسبتاً کم کاربرانی طراحی شده است که احتمال می‌دهند در معرض «حملات سایبری بسیار هدفمند» شرکت‌های خصوصی توسعه دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی تحت حمایت دولتی قرار گیرند، مانند روزنامه‌نگاران، فعالان صنفی یا کارمندان دولت.

اپل می‌گوید این حالت امنیتی جدید در سومین نسخه بتا iPadOS 16، iOS 16 و macOS Ventura که اخیراً منتشر شده، فعال است و این ویژگی زمانی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری عمومی در اواخر امسال منتشر شود، برای همه کاربران در دسترس خواهد بود در حالی که این ویژگی برای کاربرانی است که نسبت به بقیه بیشتر هدف حملات سایبری هستند، اما این طور که اپل گفته می‌تواند توسط هر کاربری فعال شود.

نسل‌های بعدی اپل واچ به حسگر اثرانگشت مجهز خواهند شد

کاربران زیادی در سراسر جهان خواستار بازگشت TouchID به گوشی‌های آیفون هستند؛ در همین میان نیز اپل روی توسعه حسگر تشخیص اثر انگشت TouchID برای اپل واچ مشغول به فعالیت است. در همین رابطه نیز پتنتی به ثبت رسیده است که هنوز مشخص نیست کدام سری از این ساعت‌های هوشمند این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

اپل بعد از ارائه نسل ۱۰ گوشی‌های خود یعنی آیفون ایکس به بعد شروع به حذف TouchID یا همان فناوری بیومتریک بازگشایی دستگاه با اثر انگشت کرد. پس از آن، تنها دو گوشی با TouchID روانه بازار شدند. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن این قابلیت به آیفون‌ها و در کنار آن، افزودن TouchID به اپل واچ است.

احتمالاً باید از نسل بعداز اپل واچ سری هشت منتظر قابلیت TouchID در اپل واچ‌ها باشیم، چراکه اخبار و شایعات زیادی در رابطه با این سری از ساعت هوشمند اپل منتشر شده که عبارتند از نمایشگر بزرگ‌تر، سنسور تشخیص دمای بدن و قابلیت‌های پیشرفته جدید؛ در این میان نامی از قابلیت حسگر اثر انگشت تا به الان منتشر نشده است.

کد خبر 587018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.