به گزارش ایمنا، آرش محبینژاد اظهار کرد: این جلسه با حضور شورای هماهنگی صنعت خودروی کشور اعم از نمایندگان انجمنهای قطعهسازی، انجمن خودروسازی و خودروسازان ایرانی تشکیل شد و جمعبندی نظرات درخصوص شیوه قیمتگذاری خودرو به دو روش یاد شده رسید.
وی توضیحداد: در این جلسه پیشنهاد شد یا قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود یا اینکه با توجه به تأمین قطعات تولید خودرو و اجزا و قطعات مورد نیاز قطعهسازان در بورس، خودرو نیز در بورس عرضه و کشف قیمت شود.
این مقام صنفی تصریح کرد: البته هر دو روش شیوههای خوبی نیستند، اما به نظر میرسد در شرایط فعلی راه دیگری باقی نمانده باشد. این دو پیشنهاد به صورت مشخص به شورای عالی امنیت ملی ارائه شد و امیدواریم به یکی از آنها ترتیب اثر داده شود.
پیشنیازهای دستیابی به تیراژ ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور ادامه داد: در این جلسه مسائل و مشکلات موجود بر سر راه رسیدن به کیفیت و تیراژ مورد انتظار مسئولان کشور بهویژه در راستای فرمان هشتبندی رئیسجمهور در صنعت خودرو مطرح شد.
وی تاکید کرد: این مهم و دستیابی به تیراژ و کیفیت یاد شده، الزامات و پیشنیازهایی از جمله تأمین نقدینگی، اصلاح زیرساختها، اصلاح ساختار صنعت قطعهسازی و خودروسازی کشور، بهبود فضای پیرامونی صنعت خودرو و سرمایهگذاری در ماشین آلات و تجهیزات نیاز دارد و بدون آنها انتظار رسیدن به کیفیت و تیراژ مناسب که امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو هدفگذاری شده، بیجا خواهد بود.
محبینژاد تصریحکرد: در این جلسه، مسؤولان شورای عالی امنیت ملی نیز قول دادند در ابعاد داخلی و ملی مشکلات را مورد بررسی قرار داده و به مراجع ذیربط ارجاع دهند.
وی اضافهکرد: همچنین درخصوص مسائل بینالمللی بهویژه تحریمها مقرر شد یک نماینده از صنعت خودرو در ستاد مقابله با تحریم حضور یافته و مشکلات صنعت را پیگیری کند.
منبع: ایرنا
نظر شما