سید مصطفی اعتصامی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه راه باید مسیر حرکت به سمت شهر هوشمند را نشان دهد، از این رو تصمیم گرفته شد این نقشه را در شهرداری اصفهان تدوین کنیم.
وی افزود: پس از ارسال نقشه راه به سازمان شهرداریها در صورت تأیید میتواند به عنوان یک الگو و دستورالعمل در سایر شهرداریهای کشور اجرا شود.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری سومین نمایشگاه شهر هوشمند، گفت: این نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران با حضور دستگاههای دولتی، غیردولتی و شرکتهای دانشبنیان به منظور ارائه دستاوردها در زمینه فناوری اطلاعات و خدمات شهری در راستای اهداف شهر هوشمند برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا مدیریت شهرهای مختلف کشور از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و تجربیات یکدیگر برای رفع مشکلات شأن استفاده کنند.
اعتصامی با بیان اینکه همزمان با فعالیت دوره ششم مدیریت شهری راهاندازی میز هوشمندسازی یکی از اولویتهای شهردار اصفهان بود، اظهار کرد: هدف نخست میز هوشمند حرکت به سمت شهر هوشمند، ارائه خدمات الکترونیکی در شهرداری و در ادامه ایجاد مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری است.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم شهرداری، یکپارچه سازی خدمات موجود و توسعه خدمات الکترونیکی در شهرداری اصفهان است که در این راستا سامانه اصفهان من معرفی و راهاندازی شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه خدمات شهری از طریق سامانههای متعدد در شهرداریهای مناطق، سازمانها و معاونتهای شهرداری ارائه میشد تصمیم گرفتیم این خدمات را در یک سامانه تجمیع کنیم.
در صدد راهاندازی اپلیکیشن جامع خدمات شهروندی هستیم
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان ادامه داد: سامانه «اصفهان من» راهاندازی شده و خدمات آن در حال افزایش است؛ در حال حاضر ۱۴۰ خدمت در این سامانه قابل ارائه است که بعضی به صورت کاملاً غیرحضوری و برخی مراجعات به شهرداری را کم کرده است.
وی گفت: در حال حاضر شهر اصفهان با مشکل آلودگی هوا و ترافیک دست و پنجه نرم میکند، در این راستا یکی از روشهای کاهش آلودگی هوا ارائه خدمات الکترونیکی و کاهش تردد شهروندان به دستگاهها است.
اعتصامی با بیان اینکه تحقق شهر هوشمند در شهرداری متولی میخواهد، افزود: یکی از ابعاد تحول سازمانی ارائه خدمات الکترونیکی و فناوری اطلاعات است از این رو تصمیم گرفته شد حرکت به سمت شهر هوشمند از طریق اداره نوسازی تحول اداری شهرداری پیگیری شود.
مدیرکل نوسازی تحول اداری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صدد راهاندازی اپلیکیشن جامع خدمات شهروندی هستیم تا تمام خدمات شهرداری به صورت یکپارچه در این بستر ارائه شود، تصریح کرد: میز خدمت مقدمه این موضوع است که تحت وب قرار دارد و خدمات پروفایل شهروندی و باشگاه شهراندیشان را شامل میشود، این اپلیکیشن در سازمان فاوا در حال طراحی است.
وی خاطرنشان کرد: این اپلیکشین به صورت جامع و کامل طراحی خواهد شد تا نه تنها شهرداری بلکه دستگاههای دیگر نیز از آن استفاده کنند؛ نسخه اولیه این اپلیکیشن تا سه ماه آینده به بهره برداری میرسد.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان اظهار کرد: تمام خدمات سامانه "اصفهان من" بر روی این اپلیکشین قرار خواهد گرفت؛ همچنین فرهنگ شهروندی، آموزش شهروندی و گردشگری در این سامانه لحاظ خواهد شد.
اعتصامی گفت: ذی نفعان ما در این اپلیکیشن شهروندان، گردشگران، پیمانکاران و تمام مخاطبان شهر… هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای شهر هوشمند ۱۰۰ تعریف بیان شده است، اما باید برای این مهم یک تعریف واحد داشته باشیم این در حالی است که استاد بالادستی کاملی در خصوص شهر هوشمند برای شهرداریها وجود ندارد، لذا نیاز است سازمان شهرداریها و مراجع قانون گذاری قوانین لازم را برای حرکت به سمت شهر هوشمند تدوین و ارائه کنند.
نظر شما