هلال احمر بازوی توانمند مدیریت شهری در پیشگیری و مقابله با بحران‌ها است

شهردار یزد با تاکید بر ضرورت گسترش آموزش‌های شهروندی در حوزه مواجهه و عملکرد در زمان بحران، گفت: هلال احمر بازوی توانمند مدیریت شهری در پیشگیری و مقابله با بحران‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم خردادماه_ در دیدار با مدیرعامل هلال احمر استان یزد با تاکید بر ضرورت افزایش آمادگی شهر در برابر بحران‌ها، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که باید در ارتباط با مقابله با بحران‌ها به آن توجه داشت، مباحث امداد و نجات است.

وی با بیان اینکه هلال احمر ظرفیت بسیار گسترده‌ای برای مقابله با بحران‌های احتمالی دارد، خاطرنشان کرد: حضور جوانان امدادگر آن نیز به صورت داوطلبانه سبب شده است که اکنون هلال احمر به عنوان بازوی توانمند مدیریت شهری در پیشگیری و مقابله با بحران‌ها شناخته شود.

شهردار یزد با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات فرهنگ‌سازی و آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: شهرداری یزد آمادگی دارد که در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان فرهنگی شهرداری و هلال احمر، در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش‌های شهروندی مرتبط با این بحث فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به حوادث و بحران‌هایی که در گذشته در کشور به وجود آمده است، افزود: در تمام بحران‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب ایجاد چالش به ویژه برای تیم‌های امدادی می‌شد، نبود آگاهی شهروندان در زمینه مقابله با بحران بوده است.

محی‌الدینی تصریح کرد: آگاهی نداشتن در موارد مختلفی سبب شده است که در روند خدمات‌رسانی تیم‌های امدادی خلل به وجود آید، در صورتی که اگر با آموزش‌های مناسب شهروندان را نسبت به نحوه مواجه با بحران آشنا کنیم، علاوه‌بر اینکه جلوی این مشکلات گرفته می‌شود، خود آنها نیز می‌توانند یاری‌رسان تیم‌های امدادی برای رفع مشکلات باشند.

محسن حرازی‌زاده‌یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این نشست به بیان توضیحاتی در ارتباط با فعالیت‌ها و اقدامات هلال احمر استان در حوزه‌های مختلف امدادی، محرومیت‌زدایی، آموزش و درمان پرداخت.

کد خبر 581771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.