عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۶ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد شیائومی میکس فولد دو باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو خواهد بود، پیکسل واچ؛ محصول جدید گوگل با سخت افزار قدیمی و ۳۳ درصد برنامه‌های موبایل در معرض خطر هک شدن هستند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

پیکسل واچ؛ محصول جدید گوگل با سخت افزار قدیمی!

شرکت گوگل در حالی از عرضه ساعت جدید هوشمند «گوگول پیکسل» خود به بازار خبر داده که به نظر می‌رسد سخت افزار به کار رفته در آن، بسیار قدیمی خواهد بود.

همانطور که شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده، ساعت جدید هوشمند «گوگول پیکسل» به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

البته هنوز هیچ‌گونه مشخصاتی از این ساعت هوشمند جدید گوگل اعلام نشده ولی با این حال، تنها چیزی که در مورد آن می‌دانیم این است که چیپست به کار رفته در این محصول جدید گوگل بسیار قدیمی بوده و تقریباً متعلق به چهار سال پیش است!

بر اساس اطلاعات فاش شده در خصوص مشخصات فنی گوگل پیکسل، چیپست به کار رفته در آن، سامسونگ اگزینوس ۹۱۱۰ است که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. این همان چیپستی است که در نسل اول ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ به کار رفته که در آن زمان، با سیستم عامل «تایزن» به بازار عرضه شد.

تصمیم شرکت اپل برای استفاده از شارژرهای Type-C برای آیفون ۱۵

کارشناسان بازار تلفن همراه معتقدند اپل در نظر دارد پس از سال‌ها، به استفاده از کابل‌های شارژر Type-C به جای کابل‌های فعلی خود یعنی لایتنینگ اقدام نماید.

«مینگ چی کو» کارشناس ارشد صنایع فناوری اطلاعات با انتشار پیامی توئیتری در صفحه شخصی خود اعلام کرده که شرکت اپل قرار است برای آیفون ۱۵ خود، از کابل‌های استاندارد Type-C استفاده کرده و پس از سال‌ها، کابل‌های فعلی گوشی‌های آیفون یعنی لایتنینگ را منسوخ نماید.

ایسوس احتمالاً لپ تاپ ROG Gunslinger 6 را با تراشه ۵٫۲ گیگاهرتزی Alder Lake HX معرفی می‌کند

ایسوس احتمالاً فردا لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری ROG Gunslinger 6 رونمایی می‌کند. اولین لپ تاپ این خانواده مجهز به پردازنده نسل دوازدهمی HX اینتل خواهد بود.

ایسوس مشغول کار روی لپ تاپ رده‌بالای جدیدی به نام ROG Gunslinger 6 Plus Ultra با پردازنده نسل دوازدهمی سری HX اینتل است. فعلاً مشخصات این لپ تاپ اعلام نشده، بااین‌حال براساس آنچه Wccftech به‌نقل از ITHome می‌نویسد احتمالاً لپ تاپ جدید فردا معرفی می‌شود. ROG Gunslinger خانواده‌ی جدید لپ‌تاپ‌های ایسوس است.

ایسوس لپ‌تاپ‌های رده‌بالای جدید سری ROG Gunslinger را در کانفیگ‌های متنوع با پردازنده‌های نسل دوازدهمی Intel Alder Lake-H و Intel Alder Lake-HX روانه بازار می‌کند. قوی‌ترین مدل این خانواده با نام ROG Gunslinger 6 Plus Ultra احتمالاً از پردازنده‌ی Core i9-12900HX استفاده می‌کند. این پردازنده‌ی اینتل ۱۶ هسته و ۲۴ ترد دارد و در حالت بوست به سرعت کلاک ۵٫۰ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند.

آپدیت KB5013943 ویندوز ۱۱ با صفحه آبی مرگ به استقبال کاربران می‌رود

جدیدترین به‌روزرسانی تجمعی ویندوز ۱۱ با صفحه آبی مرگ به استقبال شماری از کاربران رفته است. به‌نظر می‌رسد این مشکل از عدم سازگاری آنتی‌ویروس‌ها با این به‌روزرسانی نشات می‌گیرد.

مشکلاتی که به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۱ (KB5013943) به کامپیوترها اضافه کرده، جدی به‌نظر می‌رسند. آن‌طور که Windows Latest می‌نویسد، شماری از کاربران گفته‌اند در صورت استفاده از یک‌سری درایور که برای اپلیکیشن‌هایی مثل آنتی‌ویروس مورد نیاز هستند، کامپیوترشان با صفحه آبی مرگ مواجه می‌شود.

مایکروسافت به‌روزرسانی KB5013943 را روز ۱۰ مه ۲۰۲۲ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) به‌عنوان به‌روزرسانی خودکار امنیتی دردسترس قرار داد. این یعنی کاربران نمی‌توانند جلوی دانلود و نصب KB5013943 را بگیرند. ظاهراً مشکل کرش کردن اپلیکیشن‌ها و نمایش صفحه آبی مرگ مختص‌ به ویندوز ۱۱ نیست و در ویندوز ۱۰ نیز مشاهده شده، اما در ویندوز ۱۱ شدیدتر است.

رندرهایی از سری آیفون ۱۴ پرو در رنگ بنفش منتشر شد

رندرهای منتشرشده از خانواده آیفون ۱۴ از حیث نزدیکی به واقعیت یکی از بهترین نمونه‌ها هستند.

اخیراً رندرهایی از دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در رنگ بنفش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که شباهت زیادی به واقعیت دارد. درحال‌حاضر بسیاری از جنبه‌های سخت‌افزاری نسل بعدی آیفون‌های اپل منتشر شده اما همچنان اختلاف‌نظرهای زیادی پیرامون اندازه نمایشگر آن‌ها وجود دارد.

هر هفته رندرهای بسیاری از جانب طرفداران آیفون از نسل بعدی از این گوشی هوشمند پرطرفدار منتشر می‌شود که تعداد بسیار کمی از آن‌ها به واقعیت نزدیک هستند.

طی یکی دو ماه گذشته اطلاعات بسیاری از پرچم‌دار بعدی کوپرتینویی‌ها منتشر شده که درصد بالایی از آن‌ها توسط منابع مختلف تأیید شده‌اند؛ مواردی چون تغییرات طراحی دستگاه، دوربین‌ها، مشخصات سخت‌افزاری اعم از تراشه، رم، حافظه ذخیره‌سازی، اندازه نمایشگر و حتی برچسب قیمتی مدل‌ها؛ همه و همه فاش شده‌اند.

شایعه عرضه سری GeForce RTX 40 انویدیا در ابتدای سه ماهه سوم سال

جدیدترین شایعات برای زمان عرضه سری گرافیک‌های RTX 40، ماه جولای و آگوست امسال را مطرح کرده‌اند. به گفته افشاگر معتبر انویدیا kopite۷kimi، این شرکت ممکن است سری جدید خود را در اوایل سه ماهه سوم، یعنی ماه‌های جولای یا آگوست ۲۰۲۲ عرضه کند که برخلاف انتظارات قبلی برای ماه سپتامبر است.

باید توجه داشته باشید که این عرضه جدید از نظر تاریخ انتشار، به سری RTX 20 نزدیک‌تر خواهد بود. سری RTX 2080 و Turing در اواخر آگوست و در رویداد Gamescom سال ۲۰۱۸ معرفی شدند. علاوه بر این، انویدیا تصمیم گرفت به جای عرضه سری «سوپر» (SUPER) خود، برای خانواده RTX 30، چندین مدل Ti را منتشر کند.

شیائومی میکس فولد دو باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو خواهد بود

به نظر می‌رسد گوشی میکس فولد دو شیائومی باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا خواهد بود. این‌روزها تعداد گوشی‌های تاشو در بازار رو به افزایش است و شیائومی نیز یکی از شرکت‌هایی است که قصد دارد امسال یک گوشی تاشو جدید به نام میکس فولد دو معرفی کند.

شیائومی میکس فولد ۲ نازک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا خواهد بود. متاسفانه جزئیات بیشتری درباره وزن و ضخامت این گوشی منتشر نشده است.

‌طبق شایعات، میکس فولد دو از یک نمایشگر داخلی هشت اینچی و یک نمایشگر بیرونی ۶.۵ اینچی استفاده خواهد کرد و هر دو نمایشگر دارای نرخ نوسازی بالایی خواهند بود. همچنین پردازش این گوشی را تراشه چهار نانومتری اسنپدراگون هشت نسل یک پلاس برعهده خواهد داشت که بهبودهای زیادی نسبت به اسنپدراگون هشت نسل یک ارائه خواهد کرد. این تراشه احتمالاً در روز ۳۰ اردیبهشت معرفی خواهد شد.

آنر لپ تاپ Magicbook 14 را با نسخه سفارشی ویندوز و شارژدهی ۲۰ ساعته معرفی می‌کند

آنر می‌گوید لپ‌تاپ جدید Magicbook 14 2022 به‌لطف بهره‌مندی از رابط کاربری MagicOS for Windows تا ۲۰ ساعت شارژدهی می‌کند.

آنر پیش‌تر اعلام کرده که نسخه‌ای سفارشی از ویندوز را که MagicOS for Windows نام دارد برای لپ‌تاپ‌هایش توسعه می‌دهد. رابط کاربری جدید آنر سرراست‌تر است، عمر باتری را بهبود می‌دهد و امکان همگام‌سازی لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند آنر را فراهم می‌کند.

آنر اعلام کرده است که امروز (دوشنبه) به‌صورت رسمی از لپ‌تاپ Honor Magicbook 14 2022 پرده‌برداری می‌کند. مجیک‌بوک ۱۴ اولین لپ‌تاپ آنر است که از Magic OS for Windows استفاده می‌کند.

مانیتور جدید HP با قابلیت مخصوص اپل | وب‌کمی که با حرکت شما خودش را تنظیم می‌کند

شرکت HP اعلام کرده نمایشگر جدیدش را مجهز به وب‌کم چرخشی خواهد کرد که می‌تواند حرکات شما را دنبال کند.

وب‌کم مانیتور جدید Z24m با قابلیت پاپ‌آپ می‌تواند حرکات صورت شما را در هنگام تماس‌های تصویری دنبال کند و همراه با حرکت شما زاویه دیدش را تغییر دهد. پیش از این شرکت اپل چنین قابلیتی را باعنوان Center Stage در مانیتورهای مدل Studio Display و برخی مدل‌های آی‌پاد ارائه کرده بود.

این مانیتور یک وب‌کم پنج مگا پیکسلی در بالای خود دارد که می‌تواند با چرخیدن، شما را همواره در مرکز تصویر قرار دهد حتی اگر افراد دیگری نیز در پس‌زمینه حاضر باشند. به گفته یکی از سخنگویان شرکت اچ.پی می‌توان این وب‌کم را برای ردیابی سریع‌تر تنظیم کرد. این مانیتور را نمی‌توان از وب‌کم جدا کرد، اما می‌توان آن را به سمت پایین فشار داد تا از دید پنهان شود.

مانیتور Z24m همچنین دارای دو میکروفون حذف نویز و بلندگوهای دوگانه است که می‌تواند نیاز به استفاده از هدفون خارجی و میکروفون را برطرف کند.

۳۳ درصد برنامه‌های موبایل در معرض خطر هک شدن هستند

شرکت‌های گوگل و اپل، به زودی در مجموع حدود ۱.۵۵ میلیون برنامه را از گوگل پلی و اپ استور حذف خواهند کرد.

این موارد، برنامه‌های رها شده‌ای هستند که بیش از دو سال است که به روزرسانی نشده اند. این برنامه‌های قدیمی، بیش از یک سوم برنامه‌های موجود در هر دو فروشگاه اصلی برنامه را تشکیل می‌دهند. ۸۶۹ هزار مورد از این برنامه‌ها در فروشگاه Google Play هستند در حالی که App Store دارای ۶۵۰ هزار برنامه قدیمی است.

ممکن است تعجب کنید که چرا اپل و گوگل به طور ناگهانی تصمیم گرفتند که این اقدام را انجام دهند. جالب است بدانید پس از دو سال به‌روزرسانی نشدن اپلیکیشن، یک برنامه بیشتر مستعد هک شدن است.

کد خبر 575484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.