پاسخ وزارت رفاه به چند پرسش درباره «یارانه‌ها»؛ از حساب‌های مسدود تا اعتراض به دهک‌بندی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برخی سوالات درباره طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها پاسخ داد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود به چند سوال درباره اصلاح نظام یارانه‌ها پاسخ داده که به این شرح است:

- تکلیف خانوارهایی که قرار است در آینده از فرایند دریافت یارانه حذف شوند، چیست؟

هرگونه تصمیم دولت در خصوص حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی بر اساس قانون خواهد بود.

- افرادی که کارت بانکی آنها دچار مشکل شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟

واریز یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار انجام شده است و مفقود شدن کارت، انقضای کارت و … ارتباطی به عدم واریز آن ندارد. این افراد برای حل مشکل خود باید به بانک مربوطه مراجعه کنند.

- سرپرستان خانوارهایی که حساب یارانه آنها مسدود شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟

این افراد باید برای حل مشکل خود به بانک عامل مراجعه کنند.

- جهت خرید از محل یارانه آیا سقف روزانه تعریف می‌شود؟

جزئیات نحوه خرید از محل مبلغ یارانه واریز شده از طریق وزارت رفاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

- آن دسته از نیروهای مسلح که مشمول این طرح نشده‌اند، چگونه باید درخواست خود را ثبت کنند؟

تمام نیروهای مسلح برای رسیدگی به این موضوع باید از طریق یگان خود پیگیری کنند.

- افرادی که ماه پیش جداسازی خانوار را انجام داده‌اند، چرا مشمول طرح نشده‌اند؟

جداسازی اطلاعات خانوار بر اساس قانون مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است و این افراد باید موضوع را از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پیگیری کنند.

- در صورت اعتراض به دهک‌بندی خانوارها فرایند ثبت و رسیدگی به اعتراض چگونه است؟

تمام خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، بعد از اعلام وزارت رفاه می‌توانند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت و دهک درآمدی خانوار خود را مشاهده کنند.

وزارت رفاه پیش از این نیز به سوالات پرتکراری پیرامون یارانه‌ها پاسخ داده بود که می‌توانید از طریق این لینک وارد شده و اگر پرسش مشابهی دارید پاسخ‌تان را دریافت کنید.

کد خبر 574824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.