به گزارش خبرنگار ایمنا، معابر و شریانهای شهری، نحوه طراحی و مصالح به کار رفته در آنها نقش مهمی در توسعه یک شهر ایفا میکند. از این جهت بخش مهمی از فعالیتهای شهرداری معطوف به بهبود وضعیت معابر و خیابانهای شهر است، شهرداری مراغه برای اولین بار قصد دارد از روش جدیدی برای زیرسازی معابر شهری استفاده کند.
محمد مقتومی در این خصوص اظهار کرد: به منظور صرفهجویی در مصرف قیر و آسفالت و زیرسازی مناسب شهری از بتن غلطکی در معابر شهری مراغه استفاده میشود.
وی افزود: با اجرای موفق این طرح، امسال برخی از معابر و خیابانهای شهر مراغه با استفاده از بتن غلطکی بهسازی خواهد شد.
شهردار مراغه خاطرنشان کرد: بتن غلطکی به دلیل مقرون به صرفه بودن، دوام زیاد، اجرای سریع و آسان، بهترین جایگزین آسفالت بهویژه در زیرسازی خیابانهای در دست احداث و معابر عمومی است.
مقتومی اضافه کرد: با افزایش قیمت قیر و هزینههای اجرای آسفالت، این روش میتواند هزینه شهرداری در بهسازی کوچهها و خیابانها کاهش دهد.
وی تصریح کرد: در بتن غلطکی، سیمان و ماسه به مقدار استاندار باهم مخلوط شده و با استفاده از ماشینآلات در کوچهها و خیابانها پخش و با غلطک تسطیح میشود. براساس نظرات کارشناسی، عمر و دوام بتن غلطکی در مقایسه با آسفالت دو برابر است و آلودگی زیستمحیطی نیز ندارد.
شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری مراغه در راستای اجرای این طرح، بتن غلطکی در حدود ۵۰ هزار مترمربع از معابر عمومی شهر را در سال جاری برنامهریزی کرده است.
نظر شما