به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این بنای گوش ۲.۵ متر ارتفاع دارد و رو به در ساختمان «بلفری» است که دفتر بازرس شهری در آن قرار دارد. طراحی این بنا، نشاندهنده ماهیت این سازمان است که همیشه مشتاق شنیدن انتقادات و شکایات شهروندان است.
نصب این نماد با هدف تاکید بر اهمیت خدمات و همچنین دستاوردهای این سازمان انجام شده است. دفتر بازرسی از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۶، به ۱۵ هزار شکایت از شهروندان رسیدگی کرده است. تمرکز این سازمان بر دیجیتالی کردن و بوروکراسیزدایی از خدمات شهری است.
سازمان Ombudsman به انتقادات مربوط به خدمات مختلف شهری و پلیس رسیدگی میکند. شکایات شهروندان ابتدا باید با دستگاه مربوطه مطرح شود و در صورتی که هر دو طرف نتوانند به توافق برسند، اداره بازرسی وارد عمل شده و تلاش میکند تا هر دو طرف به اجماع برسند.
علاوه بر این، دفتر بازرسی در گنت، گزارشی سالانه منتشر میکند که روندهای عمده شکایات عمومی و همچنین توصیههایی را برای شهر و شهروندان دنبال میکند. آخرین گزارش در پایان ماه فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد و بیشترین دلایل شکایت مربوط به پارکینگ، دسترسی به مناطق بدون خودرو، جمعآوری زباله و مناطق کم آلاینده بود.
بسیاری از شکایات مربوط به مسئلهای بود که دفتر بازرسی آن را «نبرد برای فضای عمومی» مینامد. این موضوع شامل مکانهای پارکینگی میشود که توسط قفسههای دوچرخه یا فضای سبز تسخیر شده است و افراد از حق پارک در مناطق بدون خودرو محروم میشوند.
تعدادی از شکایات به دنبال این واقعیت ثبت شده است که روز به روز، خدمات بیشتری از شهر شروع به دیجیتالی شدن میکند،؛ این موضوع، مقامات محلی را بر آن داشته است تا پروژهای را برای کمک به آموزش مردم در مورد نحوه استفاده از خدمات دیجیتال آغاز کنند.
اداره بازرسی گنت به بخش خدمات شهری توصیه کرده است همیشه یک جایگزین غیردیجیتال برای خدمات وجود داشته باشد. در عین حال، این اداره در بخش توصیههای گزارش، اجرای سیستمهای بدون نوبت را به عنوان راهکاری مناسب برای رفع موانع بین شهروندان و مدیریت شهری پیشنهاد کرده است.
نظر شما