وزیر آموزش و پرورش: مدارس کانکسی و سنگی در خوزستان برچیده خواهند شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کانکسی و سنگی در استان خوزستان باید برداشته شود و رسیدگی به آموزش و پرورش مناطق مرزی ۱۶ استان بسیار مهم است.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری اظهار کرد: امروز برای زیارت مناطق عملیاتی و حضور در جمع زائران دانش‌آموز و دیدار با خانواده معزز شهدا به خرمشهر سفر کردم و امیدوارم با بهره‌گیری از مقام شهدا برای تعلیم و تربیت مبتنی بر مکتب شهدا گام برداریم.

وی تصریح کرد: به دنبال تأمین زیرساخت‌ها و نیروی انسانی مناطق مرزی کشور هستیم و اکنون فعالیت جهادی برای برطرف کردن نیازهای استان‌های مرزی در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تأمین زیرساخت‌ها و نیروی انسانی ۱۶ منطقه مرزی در حال انجام است و نیروهای جهادی در حال کار برای رفع مشکلات و نیازهای استان‌های مرزی هستند.

نوری اجرای طرح تغذیه رایگان در مناطق محروم را از برنامه‌های مهم سال جاری آموزش و پرورش بیان و تاکید کرد: دانش‌آموزان در سنین رشد و دوران ابتدایی نیاز به تغذیه دارند و متأسفانه طرح تغذیه دانش‌آموزان در مناطق محروم مدتی قطع شده بود.

وی درباره اجرای سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: اجرایی کردن این سند در یکی از قرارگاه‌ها در حال اجرا است و امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر برطرف کردن کمبودها در حوزه‌های زیرساخت و آموزشی در استان خوزستان، افزود: مدارس کانکسی و سنگی در استان خوزستان باید برداشته شود و برای تحقق این امر حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال تأمین اعتبار شده است.

نوری با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی انجام شده، کار توسعه فضای آموزشی سه سال به طول انجامد، ادامه داد: بخشی از مدارس نیاز به سرویس‌های بهداشتی و غیره را دارند و در سال جاری قرار است این مشکل برطرف شود تا اول سال جدید مشکلی نداشته باشند.

منبع: فارس

کد خبر 563573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.