ایجاد تشکلی برای کاشت درخت با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش گفت: به کمک ظرفیت ۱۵ میلیونی دانش‌آموزان می‌توان تشکلی برای کاشت درخت در سراسر کشور تشکیل داد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری امروز _پانزدهم اسفندماه_ با اشاره به پویش «ایران سبز»، اظهار کرد: باعث شادمانی است که امروز در پویش «ایران سبز» در کنار شما هستم تا مقارن با روز درختکاری به یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار شهید معلم، کاشت ۴۰ هزار نهال را در سراسر کشور آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه درخت علاوه بر مصارف معمولی، نماد شکوفایی و رویش است، افزود: پس از ارتباط با خدا، ارتباط با مخلوق باید به گونه‌ای باشد که هیچ مخلوقی آسیب نبیند. در احکام اسلامی نیز توصیه شده است که حتی در حج یا جنگ نیز نباید درختان آسیب ببینند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آلودگی محیط زیست برای همه افراد عوارضی به همراه دارد، گفت: انسان نیاز به تنفس بهتر دارد و به قدری سرانه فضای سبز باید ایجاد شود که تنفس یا زیست بهبود یابد. امروز به صنایع آلوده الزام می‌شود که کمربند سبز ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساحت تربیت زیستی باید اهمیت به محیط زیست را به کودکان متذکر شود، ادامه داد: برای آنکه افراد در بزرگسالی به محیط زیست احترام بگذارند، باید از کودکی یاد بگیرند برای درخت و محیط زیست اهمیت قائل شوند.

نوری با اشاره به پویش «ایران سبز»، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است برای هر ایرانی کاشت یک درخت را در نظر گیرد؛ البته آموزش و پرورش نیز باید به این موضوع اهتمام داشته باشد. شروع این کار با یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بود و به کمک ظرفیت ۱۵ میلیونی دانش‌آموزان می‌توان تشکلی برای کاشت درخت تشکیل داد.

به گزارش ایمنا، بیشتر کشورهای جهان روز درختکاری را جشن می‌گیرند تا کمکی برای نفس کشیدن زمین باشد و انسان‌ها با کاشتن درخت اهمیت آن را برای زنده ماندن بیشتر درک کنند. در ایران این روز همه ساله در هفته منابع طبیعی از پانزدهم تا بیست‌ودوم اسفندماه برگزار می‌شود و با تلاش ارگان‌های مردم نهاد امروزه به یک فرهنگ اصیل در میان مردم این سرزمین تبدیل شده است.

حفظ جنگل یکی از مهم‌ترین عوامل در نگهداری از زمین است و هر درختی که قطع می‌شود سالیان سال طول می‌کشد تا نهال کوچکی جایگزین آن شود. خطر نابودی جنگل‌ها دائماً توسط افراد و کارخانجات وجود دارد و انسان‌ها نه تنها باید جلوی قطع بی‌رویه درختان را بگیرند بلکه باید با کاشت درخت بر میزان سرانه جنگل‌های کشور و منابع طبیعی آن بیفزایند.

کد خبر 559811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.