طرح زوج و فرد خودروها از ابتدای اسفندماه جدی دنبال می شود

خبرگزاری ایمنا: رییس کمیسیون حمل و نقل ، محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در پایان سال جاری و ایام نوروز را خواستار شد و گفت: از ابتدای اسفندماه طرح زوج و فرد خودروها به صورت جدی دنبال و ساعات این طرح افزایش می یابد.

 به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، فتح الله معین با اشاره به افزایش حضور مردم در شهر برای خرید شب عید گفت: تمهیدات و هماهنگی‌های لازم با مسوولان شهرداری و پلیس راهور برای کاهش و روانسازی ترافیک در منطقه مرکزی شهر صورت گرفته است.
وی با بیان این که از ابتدای اسفندماه طرح زوج و فرد خودروها به صورت جدی دنبال می شود و ساعات این طرح افزایش می یابد، افزود: درروزهای پایانی سال به منظور آسایش شهروندان تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس افزایش خواهد یافت.
رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش تعداد پارکینگ های عمومی به ویژه در منطقه مرکزی شهر در این ایام خبرداد و تصریح کرد: تعدادی از پارکینگ ها به صورت شبانه روزی خدمات رسانی کرده و ساعات کار بقیه آنها نیز افزایش می یابد به طوری که تا اواخر شب فعال خواهند بود.
معین با بیان این که قرار شده با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور محدودیت های ترافیکی ویژه در منطقه مرکزی و نقاط پرتردد شهر ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اعمال این محدودیت ها از جمله یکطرفه کردن بعضی از خیابانها در ساعاتی از شبانه روز می تواند در کاهش ترافیک و روانسازی عبور و مرور مردم نقش اساسی ایفا کند.
وی نظارت مستمربازرسان تاکسیرانی بر عملکرد تاکسیهای شهر اصفهان در اسفندماه و ایام نوروز را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تاکسیهای گردشی و خطی باید به صورت فعال در این ایام به مردم خدمات رسانی کنند و مسیرهای منتهی به مراکز خرید را به خوبی پوشش دهد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی، شهر اصفهان را یکی از شهرهای فرهنگی تاریخی، گردشگری و توریستی مطرح در جهان عنوان کرد و ادامه داد: برای سهولت در رفت و آمد مسافران و میهمانان نوروزی اختصاص خطوط ویژه تاکسی و اتوبوس در حدفاصل مناطق اسکان آنان و مراکز تاریخی، فرهنگی و دیدنی ضروریست.
وی توزیع مناسب نیروهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر اصفهان توسط پلیس راهور و پیش بینی این نیروها در بعداز ظهر در ایام نوروز را خواستار شد و افزود: در این ایام باید پارک های حاشیه ای خیابان ها به خوبی مدیریت شود تا ترافیک روان و مطلوبی در خیابان ها داشته باشیم و بر اساس این طرح پلیس راهور از توقف خودروها در حریم چهارراهها، تقاطع ها و نقاط پرترافیک در این ایام به طور جدی جلوگیری خواهد نمود.
رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان بر آماده باش آژانسهای مسافربری و تاکسیهای تلفنی برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر در ایام نوروز تاکید و تصریح کرد: در این ایام باید ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی به طور فعال عمل کند تا استفاده از وسائط نقلیه شخصی کاهش یابد./۷
کد خبر 55772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.