مسعود زارعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درخصوص وانتبارها دیدگاه متفاوت است؛ بخشی از مردم میگویند چون آنها میوه را ارزانتر از مغازهها به دستمان میرسانند، وجودشان خوب است و بخشی هم از راهبندانهای گاه و بیگاه آنها دلنگران هستند.
وی با بیان اینکه ارزان بودن قیمت محصولات عرضه شده توسط صاحبان وانتبارها باعث ایجاد جذابیت برای برخی مردم و تجمع در اطراف محلهای توقف این خودروها در نقاط مختلف شیراز شده است، گفت: نکته مهم بحث توجه به نقاطی است که این وانتها در آنجا توقف کرده و سد معبر میکنند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان اینکه ساماندهی این وانتها در دستور کار ما و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراوردههای کشاورزی شهرداری شیراز قرار گرفته است، اضافه کرد: مورد دیگر اعتراض به حق صنف میوهفروش است که میگویند چرا این همه باید عوارض، مالیات و هزینه شهر را بدهیم تا بتوانیم یک مغازه کوچک را راهاندازی کنیم، اما آنها تنها با یک وانتبار میتوانند هر جا که خواستند به راحتی بایستند و کار کنند.
وی گفت: در این ارتباط یک بار این موضوع را در کمیسیون خدمات شهری مطرح کردیم که در آن زمان سازمان ساماندهی مشاغل و فراوردههای کشاورزی شهرداری شیراز موظف شد اطلاعات جامع میدانی از تعداد این وانتبارها و محل استقرارشان را به تفکیک هر منطقه تهیه کند و در کنار آن، محلها و زمینهایی را که میشود این وانتبارها را در آنجا ساماندهی کرد، هم شناسایی کند.
زارعی خاطرنشان کرد: در ادامه مقرر شد پس از شناسایی، فراخوانی برای آنها منتشر شده و با صاحبان وانتبارها گفتوگو و نظرشان گرفته شود و اعلام شود که بنای ما ساماندهی است، نه جمعآوری و بعد با نظر خودشان در محلهای مشخص شده ساماندهی شوند.
وی با بیان اینکه به هر حال این افراد هم قشری از جامعه هستند، گفت: شهرداری موظف است برای ساماندهی آنها اقدام کند.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: به محض پایان جمعبندی بودجه سال آینده شهر، ساماندهی و تعیین تکلیف وانتبارها با محوریت مناطق و سازمان ساماندهی مشاغل و فراوردههای کشاورزی شهرداری شیراز در دستور کار کمیسیون قرار میگیرد، شهرداری را مکلف میکنیم با استفاده از تجربیات سایر مراکز استانها مثل مشهد نسبت به ساماندهی اقدام کند.
نظر شما