گزیده موسوی گرمارودی از سفرنامه ناصرخسرو منتشر شد

گزیده‌ای از سفرنامه ناصرخسرو به قلم سیدعلی موسوی‌گرمارودی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار کتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، گزیده‌ای از سفرنامه و شاهکار ادبی ناصرخسرو قبادیانی مروزی، حکیم، شاعر، نویسنده، فیلسوف و جهانگرد ایرانی قرن چهارم و پنجم هجری به قلم سیدعلی موسوی‌گرمارودی منتشر شده است.

این شاهکار ادبی به‌عنوان یکی از منابع ارزشمند جغرافیای تاریخ، حاصل سفر هفت ساله او است که در سال ۴۳۷ هجری قمری از مرو آغاز می‌شود و در سال ۴۴۴ با بازگشت به بلخ به پایان می‌رسد. ناصرخسرو در این اثر با قلمی روان و شیوا خاطرات این سفر پرمخاطره زمینی و دریایی را که در آن از جغرافیای امروزی کشورهایی مانند ترکمنستان، ایران، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، سودان و عربستان گذر کرده است، برای آیندگان ثبت می‌کند و به یادگار می‌گذارد.

این سفرنامه علاوه بر ارزش‌های ادبی و نگارشی، منبعی ارزشمند است که جلوه‌هایی از جغرافیا، تاریخ، فرهنگ، زبان، دین و مذهب را در سرزمین‌هایی که ناصرخسرو به آن‌ها سفر کرده است، نمایان می‌کند. در این میان نسخه گزیده این شاهکار ادبی به‌قلم سیدعلی موسوی‌گرمارودی، دومین کوشش از مجموعه به‌گزین است که برخی از برجسته‌ترین آثار نظم و نثر گذشته را که وجهِ غالب در آن‌ها، حکایت و داستان است در خور حوصله همگان و با گزیده‌گویی ارائه کرده است.

کتاب "سفرنامه ناصرخسرو قبادیانی مروزی" به قلم سیدعلی موسوی‌گرمارودی، گزیده‌ای از این سفرنامه است که از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۴۲ هزار تومان راهی بازار نشر شد.

کد خبر 555315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.