به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این کارگاه احسان سراهیان مدیرعامل استودیو هوگو، مدیرعامل آسیفا اصفهان و مدرس دانشگاه به تجزیه و تحلیل تعدادی از آثار تبلیغاتی استودیو هوگو پرداخت و نکاتی را در خصوص تکنیکهای پرطرفدار انیمیشن در تیزرهای امروزی، تبلیغ ماندگار و روند تولید انیمیشن و… بیان کرد و باشاره به تکنیکهای پرطرفدار انیمیشن در تیزرهای امروزی به معرفی تکنیکهایی مانند سه بعدی رایانهای، دو بعدی، موشن گرافیک، استاپ موشن پرداخت.
سراهیان تاکید کرد: وقتی که به سراغ موضوعاتی می روید که حواس انسان را درگیر میکند و شاد و خاطره انگیز هستند و به داستان گویی میپردازند. تیزر نیز باید هارمونی داشته باشد یعنی ایده و اجرا، رنگ و موسیقی هماهنگ و یکدست باشند تا اثر بخشی داشته باشد. همچنین ایجاد هویت متمایز کند و تیزر باید بتواند مشکلی را مطرح و حل کند.
وی خاطر نشان کرد: وقتی سخن از ورکشاپ است قطعاً در آن آموزش هم هست و وقتی حرف از انیمیشن و سینما و بازی میشود حرف از کار تیمی است.
مدیرعامل استودیو هوگو تصریح کرد: یکی از مشکلات در ساخت تیزر این است که باید در یک زمان کم همه چیز را نشان دهید، اصطلاحات انیمیشن بین گرافیک و نقاشی و عکاسی مشترک هستند و گاه ترکیب شدهاند یا به جای هم به کار میروند.
وی با اشاره به مشکلاتی که در ساخت انیمیشن در ایران وجود دارد افزود: یکی از مشکلات و چالشهای کار در تیزرسازی فشار کاری و محدودیت زمان و تغییر نظرات سفارش دهنده است.
سراهیان روند تولید انیمیشن را شامل سناریو، کانسپت، استوری برد، انیماتیک، مدل سازی و تکسچر، ریک و انیمیت، fx، نورو دوربین و رندر، تدوین و…دانست و به بیان تعریف آنها پرداخت.
در این کارگاه تیزرهای ساخت استودیو هوگو مانند تیزر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان، برنامههای انیمیشن حوزه هنری استان اصفهان و دفترتخصصی سینما و …به نمایش درآمد و مراحل ساخت آن بررسی شد.
نظر شما