به گزارش ایمنا، فیسبوک پنجشنبه به حکم رگولاتوری انگلیس اعتراض کرد که بر اساس آن قرارداد سال ۲۰۲۰ فیسبوک برای خرید گیفی باید لغو شده یا برای جلوگیری از انحصارطلبی مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.
در ماه نوامبر برای اولین بار رگولاتوری انگلیس خرید یک شرکت بزرگ فناوری مانند فیسبوک را مسدود کرد. آندریا کوسلی، مدیر اجرایی جدید رگولاتوری انگلیس بررسی دقیقی در مورد غولهای فناوری آمریکایی و به ویژه فیسبوک و گوگل که بر بازار تبلیغات دیجیتالی تسلط دارند، انجام داده است.
وی در اقدامی جالب یک واحد بازارهای دیجیتال راهاندازی کرده و میخواهد با قوانین جدید از فعالان مختلف این بازار حمایت کند. وی معتقد است نظارت تاریخی کافی بر این بازار وجود نداشته است.
از نظر وی کنترل ادغام و خریدهای غولهای فناوری یک راه برد سریع است که باید مورد توجه رگولاتوری انگلیس قرار بگیرد.
فیسبوک در واکنش به این رویدادها اعلام کرده است: گیفی هیچ حضور، کارمند، دفتر یا درآمدی در بریتانیا ندارد و تجارت تبلیغاتی نوپای خود را در این کشور راهاندازی نکرده است. در عین حال بر اساس بررسیهای رگولاتوری انگلیس، کاربران انگلیسی در ماه یک میلیارد فایل گیف را در گیفی مشاهده میکنند و ۷۳ درصد از وقت خود در رسانههای اجتماعی را صرف حضور در فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ متا میکنند.
رگولاتوری انگلیس نگران احتمال ورود گیفی به بخش تبلیغات دیجیتال بوده و معتقد است با توجه به تسلط فیسبوک بر دنیای شبکههای اجتماعی، این شرکت میخواهد هر رقیب یا رقیب بالقوهای را از میدان خارج کند.
نظر شما