به گزارش خبرنگار ایمنا غلامرضا شیران در سومین نشست تخصصی حمل و نقل که امروز _ شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰_ در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ما در تلاش هستیم با اجرای این برنامهها علم و عمل در کنار هم به نفع مردم به کار برده شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده در گذشته نماینده مردم بودم و با این رویهها آشنا هستم، میدانم که هنوز هم میشود راحت و آسان کرد؛ هنوز هم میشود از توان محلی و بومی استفاده کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان یادآور شد: با توجه به رویکرد شورای شهر و شهردار برای اقدامات فرهنگی، باید بدانیم با ساختن راه و جاده کار به جایی نمیبریم؛ حمل و نقل کمک شایانی همچون شکل دهی تمدنها، توسعه اقتصادی و اجتماعی به مردم داشته است اما همین حمل و نقل بلای جان مردم شده است.
وی ادامه داد: آلودگی صوتی ما کمتر از آلودگی هوا نیست؛ طرح کاهش آلودگی هوا در ۹ محور از سال ۱۳۷۴ در حال اجراست اما آلودگی هوا کاهش نیافت چرا که نسبت به سلامت خودروها اهمیت ندادیم.
شیران با بیان اینکه این طرحها قلم و کاغذی بوده و سنجیده نبوده است، گفت: استانداردها در همه دنیا تابع موضوعات اقتصادی، اجتماعی، دانشی و پارلمانی کشورهاست.
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان افزود: ما مشکل را درست کردیم و در حال پول خرج کردن آن هستیم؛ در استرالیا خط اتوبوس رایگان ایجاد شد و در کاهش آلودگی هوا مؤثر بود چرا ما نباید آن را اجرا کنیم؟
وی تاکید کرد: رابطه حمل و نقل ریل پایه با مردم دوستانه است؛ کنار هر ایستگاه ریلی باید یک پارکسوار ایجاد شود اما اتفاق نیفتاده است، باید بدانیم که هویت نیازمند قلمرو عینی است؛ اگر مراقب هویتمان نباشیم، بحران هویت مارا گمراه میکند بحران هویت خود را به حالتهای بی هنجاری، بی معنایی و از خود بیگانگی نشان میدهد.
شیران با بیان اینکه افزایش فاصله و راه ما را بیهویت میکند تصریح کرد: من با مطالعاتی که انجام دادم پی بردم که پایداری یک شهر با پایداری محلهها رخ میدهد.
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به دسترسی گفت: ما اگر دسترسی ایجاد کنیم میتوانیم آلودگی هوا و آلودگی صوتی را کاهش دهیم.
وی خاطر نشان کرد: در مناطق یک، سه و پنج شهر دسترسیها آسانتر است؛ ما باید در صدور مجوز برنامه داشته باشیم.
شیران گفت: تناسبی بین مجوز مسکونی با مجوز تجاری اداری وجود ندارد؛ دسترسی به جای جابجایی اولویت دارد.
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان یادآور شد: ارزیابی و شبیهسازی ترافیک قبل از احداث مهم است؛ باید به دسترسیها، تکنولوژی و ساخت و دریافت عوارض توجه شود.
نظر شما