«۴۰ وکتور از خط آسمان» مسابقه‌ای برای حفظ برند شهری اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به مسابقه ملی «۴۰ وکتور از خط آسمان اصفهان» گفت: با بهره‌گیری از توان متخصصان برای حفظ برند شهری اصفهان، اقدامات ویژه‌ای مانند توجه به حفظ خط آسمان شهر به عنوان یکی از منحصر به فردترین خط‌های آسمان‌ جهان در دستور کار قرار دارد.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به الگوی شهر همگرا برای دستیابی به محیط با کیفیت شهری در مدیریت جدید شهر، استفاده کارآمد از منابع و هم‌افزایی بین سیستم‌های مختلف شهری، کل‌گرایی و چند رشته‌ای بودن برای توسعه شهری مطرح می‌شود.

وی افزود: در چارچوب این الگو می‌توان مبنایی برای گفت‌وگو بین کنشگران و ذی‌نفعان مختلف فراهم کرد تا مشارکت همگانی در فرایند حکمروایی خوب شهری تقویت و فرصتی برای ارتقای استانداردهای زندگی و رفاه، آسایش و کیفیت زندگی شهروندان ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان یادآور شد: از اهداف رویکرد شهر همگرا کمک به ظرفیت‌سازی در شهر از طریق به اشتراک‌گذاری متقابل دانش، تجربه و ایده‌ها بین ذی‌نفعان مختلف است، زیرا در این الگو ذی‌نفعان به عنوان تصمیم‌سازان و شرکا در نظر گرفته می‌شوند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های جذب مشارکت نخبگان در شهر همگرا، برنامه‌ریزی در راستای ایجاد چالش و برگزاری مسابقه در زمینه‌های مورد نظر است که می‌تواند زمینه رقابت نخبگان یک حوزه تخصصی را فراهم ساخته و مدیریت شهری را از این نتیجه بهره‌مند سازد.

وی با بیان اینکه بخشی از پیشینه غنی و هویت منحصر به فرد اصفهان در حوزه شهرسازی و معماری قرار دارد، اضافه کرد: با بهره‌گیری از توان متخصصان برای حفظ برند شهری اصفهان، اقدامات ویژه‌ای مانند توجه به حفظ خط آسمان شهر به عنوان یکی از منحصر به فردترین خط آسمان‌های جهان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری خط آسمان‌های زیبا و منظم در نظم‌دهی به فضاهای شهری، برخی از کلانشهرهای توسعه یافته برای دستیابی به خط آسمان پذیرفتنی، ساختمان‌های جدیدی که بدون توجه به این موضوع ساخته شده است را تخریب می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه خط آسمان با شاخص کردن بناها، اولویت‌بندی را به ذهن مخاطبان خود القا کرده است و زیربنای هویت شهری نیز، با توجه به شاخص کردن این بناها ساخته می‌شود، اظهار کرد: گویاترین نشانه برای ساخت هویت بصری یک شهر، وکتور خط آسمان شهر است از این رو مسابقه ملی «۴۰ وکتور از خط آسمان اصفهان» در راستای جذب مشارکت متخصصان این حوزه برگزار شد.

وی با اشاره به بهره‌وری مناسب این مسابقه خاطرنشان کرد: نتیجه این مسابقه به بهترین شکل ممکن به دست آمد و امیدواریم در این راه با مشارکت متخصصان حوزه‌های برندینگ، گرافیک شهری، شهرسازی، معماری و گردشگری به اهداف اصلی این رویداد دست پیدا کنیم.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه ملی «۴۰ وکتور از خط آسمان اصفهان» با همکاری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و موزه هنرهای معاصر اصفهان در گالری دیدار خیابان توحید میانی به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 541098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.