به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی جزی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده است.
وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده چهار هزار و ۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۳۳۱ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و چهار هزار و ۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با بیان اینکه از این تعداد شکایات ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا و ۲ هزار و ۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است، خاطرنشان کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذاخوری است.
سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کمفروشی، تقلب و درج نشدن قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۶۹ فقره به صورت حضوری و سه هزار و ۲۶۲ فقره به صورت کتبی بوده است.
نظر شما