به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی با اشاره به موضوع استانداردسازی سرعتکاهها در سطح شهر، اظهار کرد: یکی از مشکلات معابر شهری، سرعتکاهها غیراستاندارد بوده که عامل بعضی از تصادفات در سطح شهر است که با آئیننامهها و نظامنامهها تفاوت بسیاری دارد.
وی هدف از اجرای سرعتکاهها را پایین آوردن سرعت خودروها و کاهش تصادفات دانست و افزود: امروز به علت اجرای غیراصولی این سرعتکاهها و ترمزهای ناگهانی خودروها هنگام عبور از آن، علاوه بر آسیب رسیدن به خودرو شاهد تصادفهایی نیز هستیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه استانداردسازی سرعتکاهها در سطح شهر یکی از اولویتهای شهرداری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر استانداردسازی و تغییر شکل سرعتکاهها که بهصورت ذوزنقه طراحی خواهد شد، رنگآمیزی و خطکشی برای آشکارسازی و ایمنی و اطلاع به کاربران نیز انجام خواهد شد.
وی از نصب تابلوهای راهنما برای اطلاع به کاربران نیز خبر داد و اضافه کرد: برای ایمنی خودروها باید با علائم کافی به راننده خودرو و کاربر ورود به محدود سرعتکاه اطلاعرسانی شده و بر اساس همین مهم علاوه بر خطکشی تابلو اعلام سرعتکاه نیز قبل از محل نصب خواهد شد.
طبیبی با تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای این پروژه، گفت: برای اجرای هر چه سریعتر پروژه، فراخوانی عمومی نیز برای مشارکت بخش خصوصی تنظیمشده و تا امروز دو مجموعه برای همکاری با شهرداری اعلام آمادگی کردهاند که امیدواریم استقبال بیشتری از این فراخوان انجام شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد سرعتکاهها ۴۰ مورد است، خاطرنشان کرد: سرعتکاهها بر اساس اولویت در محل استانداردسازی شده و عددی حدود یک میلیارد تومان در ردیف اصلاح بودجه برای آن اعتبار اختصاص دادهایم، به نحوی که برای هر سرعتکاه ۲۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای بخش خصوصی را یکی از برنامهای شهرداری دانست و تأکید کرد: معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قم علاقهمند است برای اجرای پروژههای حوزه ترافیک از ظرفیتها و توانمندیهای بخش خصوصی در سرعت بخشی به اجرای پروژهها استفاده کرده و امیدواریم این همکاری سطح وسیعی پیدا کند.
نظر شما