به گزارش ایمنا، محمود ترفع در خصوص ازدحام مسافران در خطوط ویژه اتوبوسهای تندرو و افزایش سرفاصلههای زمانی اتوبوسها، اظهار کرد: پلیس راهور برای اینکه طول ترافیک را کم کند، خودروهای سواری را به مسیر خطوط ویژه اتوبوسرانی هدایت میکند. همین باعث میشود که اتوبوس امکان تردد نداشته باشد.
وی افزود: زمانیکه یک اتوبوس در خط ویژه نه راه پس دارد و نه راه پیش، در یک نقطه متوقف میشود. بنابراین ازدحام مسافران آن خط در ایستگاهها افزایش مییابد چرا که اتوبوسی امکان حرکت ندارد تا مسافران را جابهجا کند. اتوبوسها باید به انتهای خط برسند تا دور بزنند و مسافران طرف دیگر خط را جابهجا کنند. اما زمانیکه اتوبوس در یک نقطه متوقف میشود، مسافر هر دو طرف خط در ایستگاه معطل میماند.
به گزارش پایگاه خبری شهر، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ضمن اشاره به تشدید ترافیک در صبح امروز، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی شهروندان بیشتر از خودروی شخصی استفاده میکنند و در همین زمان پلیس راهور به ناچار برای کاهش ترافیک معابر، خودروهای سواری را به مسیر ویژه اتوبوسرانی راه میدهد. پلیس راهور میخواهد مشکل ترافیک معابر را حل کند اما از سوی دیگر اتوبوسرانی دچار مشکل میشود.
ترفع تصریح کرد: امروز شش دستگاه اتوبوس در فاصله ۲۰۰ متری میان خودروهای سواری گیر افتاده بودند. این موضوع را نمیتوان به پای نامطلوب بودن سرویس دهی به مسافران منتظر در ایستگاهها گذاشت چرا که اتوبوس بخاطر ترافیک در مسیر متوقف شده است.
وی گفت: امروز صبح _شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰_ اتوبوسها در خط پنج (پایانه علم صنعت به آرژانتین) و همچنین قسمت جنوبی خط هفت دچار چالش شده بود.
نظر شما