سازمان ثبت اسناد موظف به برگزاری سالانه آزمون سردفتری شد

نمایندگان مجلس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف کردند هر ساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -سه شنبه ۲۰ مهرماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۴ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با ۱۶۵ رأی موافق، هشت رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس ماده چهار اصلاح شده این طرح؛ ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتر یاران مصوب ۱۳۵۴.۴.۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده پنج - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتر یاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. هرگونه انتقال امتیاز موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده ۶۹ این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان مجلس با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن، تبصره این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ارجاع شد.

ارجاع تبصره‌هایی از مواد چهار تا شش طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به کمیسیون تخصصی

بر اساس تبصره ماده چهار ارجاع شده به کمیسیون؛ برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰ -۱۳۹۶) مصوب ۱۳۹۵.۱۲.۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در این ماده تا پایان دوره قانون مذکور حداقل ۶۰ درصد است.

بر اساس گرفته عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس؛ با توجه به اینکه موارد مورد ابهام علاوه بر تبصره ماده چهار، در تبصره‌های دو مواد پنج و شش نیز تکرار شده اند، این تبصره‌ها نیز به همراه تبصره ماده چهار برای بررسی بیشتر به کمیسیون مذکور ارجاع شدند.

کد خبر 528321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.