به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به شماره تلفن اعلام شده برای گزارش تخلفات در شهر اظهار کرد: بعد از اطلاع رسانی شمارهای جهت اعلام فساد توسط بنده، تاکنون حدود ۱۰۰ پیام توسط شهروندان ارسال شده است. بعد از دسته بندی و بررسی اولیه آنها به تعدادی پیام برخوردم که غالباً با رویکرد انتقاد از شیوههای خدمت رسانی بخشهای مختلف مدیریت شهری و یا موضوعات پیرامون خدمات شهری بود که بنا بر پیامهای واصله بارها توسط شهروندان به شمارههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع رسانی شده است، اما متأسفانه در بعضی موارد همچنان موضوع شکایت و انتقاد پابرجاست و یا جواب دقیقی به شهروندان ارائه نشده است که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.
وی افزود: رسالت این سامانهها برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و باید درخواستها و انتقادات آنها در اسرع وقت بررسی و پاسخهای دقیق به آنها داده شود.
رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کاهش تخلفات، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهمترین وظیفه این سامانهها بوده و لازم است با اصلاح ساختارها، به کارگیری افراد صالح، متخصص و دلسوز زمینه تحول و نقش آفرینی این سامانهها فراهم شود.
صادقی در این رابطه به شهردار تهران تذکر داد و گفت: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعهای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمیشود. فراموش نکنیم مردم حق دارند بر مسئولین نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را منتقل و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند شورای اسلامی شهر میخواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد، فرصت ارتباط باید به طور مساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شامل مهمترین دغدغهها و انتقادات شهروندان و شیوههای رسیدگی و پاسخگویی تهیه و در اسرع وقت به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه شود.
نظر شما