به گزارش ایمنا، میترا تیموری با بیان اینکه در دوران کرونا و تعطیلی مدرسهها، بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان در دنیا دچار فقر مطلق یادگیری شده اند اظهار کرد: علاوه بر این نیز لطمه و صدمههای روحی و روانی به دانش آموزان وارد شده و حتی تعداد قابل توجهی از این قشر دانش آموزی در دنیا ترک تحصیل کردهاند.
وی افزود: همچنین در دو سال گذشته که در واقع پاندمی کووید ۱۹ در سراسر دنیا حاکم بود، مدرسهها نیز همچون دیگر حوزهها در بسیاری از کشورها به تعطیلی کشانده شد که صدمههای آن بسیار قابل توجه بوده و ما متولیان آموزشوپرورش باید به سمت جبران آن گام برداریم.
سرپرست مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: بنابراین متخصصان امر تعلیم و تربیت در جهان به این فکر افتادهاند که باید تمام دولتها تلاششان را در این زمینه بکار گیرند و در کنار آن اولیا، معلمان، کادر آموزشی و همگان نیز همکاری کنند که زمینه را برای حضور دانش آموزان در مدرسه و در کلاس درس فراهم شود.
تیموری ادامه داد: این را قبول داریم که هیچ مکانی نمیتواند جای مدرسه و هیچ ابزاری هم نمیتواند جای معلم را برای دانش آموزان بگیرد و به طور حتم حضور در مدرسه و در کنار معلم بودن برای تعلیم و تربیت این قشر به شرط تأمین سلامت، لازم است.
وی گفت: در این راستا با پیشرفتهایی که در علم پزشکی رخ داد و با تولید واکسن کرونا در بیشتر کشورهای جهان، معلمان واکسینه شدند و دانش آموزان را نیز به تدریج واکسینه میکنند و باتوجه به اطلاعاتی که ما هر روز رصد میکنیم و می بی نم در سالجاری بسیاری از کشورها به سمت حضوری شدن پیش میروند که اصل اول تأمین سلامت دانش آموزان و مهیا کردن شرایط بهداشتی مدارس و دانش آموزان و معلمان است.
این مقام فرهنگی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها بازگشایی مدرسهها صد درصدی و در برخی دیگر به صورت نیمه حضوری بوده اما در بعضی از کشورها با توجه به اینکه هنوز زیرساختهای لازم فراهم نیست، به صورت تلفیقی از مجازی و حضوری بوده است.
وی گفت: خوشبختانه در کشور ما نیز که بخش قابل توجهی از معلمان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و واکسیناسیون دانش آموزان نیز به تدریج از سنین بالاتر شروع شده است، به سمتی میروند که شرایط را برای بازگشایی تدریجی مدرسهها آماده کنند.
نظر شما