ایمان غنی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به عمر بالای ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، تأمین اتوبوس، نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۶۶ گانه با جمعیت میلیونی شهر تبریز بیش از پیش ضروری است.
وی ادامه داد: تفاهمنامه با سه شرکت جهت خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به دلیل تحریمها و افزایش شدید قیمتها منجر به عقد قرارداد نشد و تنها ۱۲ دستگاه از ایران خودرو دیزل خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با اشاره به تأثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: در دوران کرونایی تعداد مسافران این ناوگان کاهش یافت و این موضوع به ناوگان بخش دولتی و خصوصی ضرر وارد کرده است.
غنی زاده با بیان اینکه کمبود و گرانی قطعات اتوبوس مشکل آفرین شده است، افزود: با وجود فرسودگی اغلب اتوبوسها و دشواری در واردات قطعات و همچنین افزایش قیمتها، متخصصان فنی مجتمع تعمیرگاهی تبریز با انجام تمهیداتی قطعات اتوبوسها را احیا کرده و ناوگان را سر پا نگه داشتهاند و با کار مضاعف، تلاش میکنند تا خللی در خدماترسانی شبانهروزی به شهروندان ایجاد نشود.
وی اظهار کرد: حرکت به سمت هوشمندسازی و شفافیت، مدیریت هزینهها، ارائه خدمات کیفی و راه اندازی سیستم تعرفه الکترونیکی جز اولویتهای شهرداری است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز افزود: در صورت تکمیل راه اندازی گسترده دستگاه اتو شارژ کارت بلیت در سطح شهر، تردد اتوبوسها با سیستم جی پی اس و سوختگیری ناوگان به صورت هوشمند ارائه خدمات به شهروندان تسهیل میشود.
غنی زاده تاکید کرد: شهروندان نیز در استفاده از ناوگان حتماً از کارت بلیت استفاده و به هیچ وجه کرایه را به صورت نقدی پرداخت نکنند.
نظر شما