۷۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی ثبت سفارش کتب درسی داشتند/ آخرین مهلت جاماندگان تا ۱۵ شهریور

رئیس اداره ‌امور رفاهی ‌و پشتیبانی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان، گفت: در این استان حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان موفق به ثبت سفارش کتب ‌درسی در سامانه شده‌اند ‌و ۳۰ درصد موفق به انجام این کار نشده‌اند ‌و جاماندگان تا ۱۵ شهریور مهلت دارند برای ثبت‌نام کتاب‌های ‌درسی سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین مهلت برای جاماندگان از ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای ثبت سفارش کتب درسی به سامانه «سیدا» مراجعه کردند آن دسته از دانش‌آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا ۱۵ شهریور مهلت دارند که با ورود به این درگاه و سامانه www.irtextbook.ir نسبت به خرید کتاب درسی خود اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر ورود به سامانه «سیدا» با مشکل مواجه شده است و مطابق برنامه زمان بندی که از قبل اعلام شده بود باید اکنون کتاب‌ها در مدارس توزیع شده بودند ولی هنوز این اجازه داده نشده است، در واقع تا حدودی از برنامه زمان بندی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود به دلیل مشکلات سامانه عقب هستیم و ثبت نام دانش‌آموزان ورودی‌ها و میان پایه‌ها با مشکل مواجه شده است.

توزیع کتاب‌های درسی از ۲۰ شهریورماه

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: قرار است که مشکل سامانه «سیدا» برطرف شود و دوباره همه افرادی که جامانده‌اند و کسانی که نتوانستند ثبت سفارش کتاب را انجام دهند بتوانند نسبت به این کار اقدام کنند، امیدواریم تا ۲۰ شهریورماه این مشکلات برطرف شود و از این تاریخ توزیع کتاب‌ها در مدارس شروع شود تا اول مهرماه در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده‌اند تا پایان شهریورماه فرصت دارند نسبت به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند، تنها راه خرید کتاب‌های درسی وارد شدن به سامانه موردنظر است و توزیع کتاب‌ها با تحویل به ادارات مناطق آموزش و پرورش و سپس به وسیله مدیران مدارس مطابق آمار ثبت سفارش کتب درسی در سامانه به دانش آموزان تحویل داده می‌شود.

عابدی تصریح کرد: در استان اصفهان حدود ۷۰ درصد دانش آموزان موفق به ثبت سفارش کتب درسی در سامانه شده‌اند و ۳۰ درصد دانش آموزان موفق به انجام این کار نشده‌اند و این اتفاق وابسته به دلایل متفاوتی است و یکی از مهمترین علت‌ها مشکلات سامانه‌ای اعلام شده است، امیدواریم طی مذاکره‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم در روزهای آینده این مشکل حل شود.

سفارش کتاب‌های تک جلدی در ۱۷ مهرماه

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد سفارش کتاب‌های تک جلدی، گفت: برای سفارش کتاب‌های تک جلدی متقاضیان مطابق زمان بندی‌های قبلی که اعلام شده بود و معمولاً در ۱۷ مهرماه است می‌توانند اقدام کنند، دانش آموزان و معلمانی که درخواست کتاب‌های تک جلدی دارند از این تاریخ با ورود به سامانه و انتخاب گزینه کتاب تک جلدی سفارش خود را ثبت می‌کنند و کتاب تک جلدی از طریق اداره پست به آنها ارسال می‌شود.

عابدی به خانواده‌ها توصیه کرد: بسیاری از خانواده هستند که هنوز ثبت سفارش کتب درسی فرزندان را انجام ندادند و منتظر هستند تا ببینند وضعیت مدارس و سال تحصیلی جدیدی به چه صورتی است، لازم است خانواده ثبت‌نام اولیه دانش‌آموز را برای درخواست کتب درسی انجام دهند تا در روزهای آینده با حل مشکلات سامانه‌ای سفارش نهایی کتب درسی را اعمال کنند و فرزند آنها برای مهرماه مشکلی نداشته باشد.

کد خبر 518148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.