نیمکت‌های مجازی نمی‌تواند دانش‌آموزان را به رشد حقیقی برساند

مدیرکل سابق انجمن اولیا و مربیان با اشاره به این که باید مدرسه را به عنوان اولویت اول برای آموزش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی بچه‌ها در نظر بگیریم، بر ضرورت بازگشایی حضوری مدارس تاکید کرد و گفت: نیمکت‌های مجازی قادر به رساندن دانش آموزان به رشد حقیقی نیستند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر احمدی اظهار کرد: باید مدرسه را به عنوان اولویت اول، برای آموزش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و رفتاری در نظر بگیرید و با تعامل با جهان بزرگ‌تر از رشد حقیقی فرزندمان، مطلع شویم.

وی افزود: لازم است والدین به رشد حقیقی فرزندان خود دقت کنند یعنی ببینند که چقدر فرزندانشان اهل تفکر هستند و قادرند برای حل مشکلاتشان به دنبال راه حل باشند. آنهایی که رشد حقیقی پیدا کرده‌اند هم مشکلات و هم راه حل را خیلی سریع، پیدا کرده و مشکل را گسترش نمی‌دهند.

احمدی با اشاره به این که باید جامعه نگاهش را به مدرسه و رشد حقیقی تربیت، تغییر داده و آن را بشناسد، تصریح کرد: هر چقدر که فرزندانمان بزرگ‌تر می‌شوند، دنیای عاطفی و روانی آنها نیز بزرگ‌تر می‌شود. شخصیت، ادب، مهارت‌ها و تخصص‌های ما از تربیت صحیح خانواده و تعامل در مدرسه سرچشمه می‌گیرد.

مدیرکل سابق انجمن اولیا و مربیان با تأکید بر لزوم توجه پدر و مادرها به اهمیت مدرسه گفت: مدرسه دومین جایگاهی است که برای تربیت فرزندان، بعد از محیط خانواده مطرح می‌شود. مدرسه جایگاه رشد حقیقی شخصیت فرزندانمان است. یعنی از طریق مدرسه، رشد فکر، عواطف، روابط اجتماعی، اخلاق و به طور کلی ارتباط با جامعه بزرگ‌تر، برای فرزندانمان محقق می‌شود بنابراین مستقل از شرایط کرونایی و غیرکرونایی، باید مدرسه، در نگاه و تصمیم گیری خانواده‌ها، حائز اهمیت ویژه باشد.

وی تصریح کرد: اگر والدینی می‌خواهند فرزندانشان رشد حقیقی پیدا کنند؛ باید اجازه دهند تعاملات فرزندانشان با همکلاسی‌ها و همسالان افزایش یابد و این امر از طریق مدرسه میسّر می‌شود و باید مدرسه را جدی بگیریم.

کد خبر 514747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.