آمادگی قبرس برای مقابله با کرونای دلتا

هر روز نسبت به گذشته، شمار افرادی که به ویروس کرونا در قبرس مبتلا می‌شوند بالا می‌رود و به همین دلیل بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند موج جدید شیوع بیماری در راه باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی کاهش قابل توجه محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع کرونا در قبرس، بسیاری از جوانان، صنعت مهمان‌نوازی و دیگر تفریحات روزمره را از سر گرفتند این در حالی بود که توزیع واکسن کووید -۱۹ در سراسر کشور با سرعت بسیاری پایینی انجام می‌شد در نتیجه این اتفاقات، شیوع بیماری در میان مردم یک بار دیگر سرعت گرفته است به طوری که بسیاری از محققان استدلال کرده‌اند موج چهارم انتشار ویروس کرونا در حال وقوع است.

گزارشات حاکی است که بیش از ۷۰ درصد تست‌های مثبت کرونا مربوط به افراد زیر ۴۰ سال است که پس از هموار شدن نسبی نمودار شیوع بیماری در کشور، فعالیت‌های خود در بازار و حتی مراکز تفریحی را بی‌توجه به وجود بیماری در اطراف خود ادامه داده‌اند. وزیر بهداشت این کشور ادعا کرده است که تا کنون کمتر از ۱۰ درصد افراد این گروه سنی به طور کامل واکسینه شده‌اند و کمی بیش از همین نسبت افراد هم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نرخ افزایش شیوع بیماری کووید -۱۹ در قبرس طی یک ماه اخیر مشابه با کشورهای دیگر نظیر بریتانیا و پرتغال بوده، این در حالی است که مقامات لیسبون، پایتخت پرتغال، در وضعیت قرنطینه سختگیرانه‌ای قرار داشت. رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپایی نیز ادعا کرده است که "دلتا"، گونه به شدت مسری ویروس کرونا که از هند به سایر کشورهای جهان منتقل شده است به زودی سراسر قاره اروپا را در بر خواهد گرفت.

در همین راستا، مقامات قبرس آمادگی خود برای مقابله با این ویروس را اعلام و ادعا کرده‌اند به زودی قوانین سختگیرانه‌ای به ویژه در صنعت مهمان‌نوازی اعمال خواهند کرد تا از سرعت گرفتن شیوع دلتا در کشور خودداری کنند.

آمادگی قبرس برای مقابله با کرونای دلتا

کد خبر 503724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.