به گزارش ایمنا، داریوش باقرجوان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ که مشکلاتی برای رانندگان در تأمین لاستیک به وجود آمد سامانهای در سازمان راهداری ایجاد کردیم و بر اساس پیمایش رانندگان به آنها حواله لاستیک میدادیم رانندگان میتوانستند از طریق آن حواله لاستیک مورد نیازشان را از محل تولید داخلی یا واردات با نرخ ارز ترجیحی دریافت کنند.
وی افزود: تأمین لاستیک تا سال گذشته برقرار بود، البته از زمانی که ارز ترجیحی برای تأمین لاستیک به ارز نیمایی تبدیل شد تا ابتدای سال جاری هم سامانه برقرار بود، اما تأمین لاستیک هم به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و رانندگان باید از طریق سامانه کالا این وزارتخانه نیازشان را اعلام میکردند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: سال گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی لاستیکهای وارد شده و موجود در گمرک با ارز ترجیحی ترخیص شده و تا هفتههای اخیر این لاستیکهای باقی مانده با نرخ ارز ترجیحی در اختیار رانندگان قرار میگرفت همچنین در کنار آن لاستیک با استفاده از ارز نیمایی نیز در بازار عرضه میشد.
باقر جوان با بیان اینکه طی ماههای گذشته حدود ۸۰۰ هزار لاستیک با ارز ترجیحی و با دستور وزیر راه از گمرک ترخیص و بین رانندگان توزیع شد، گفت: از ابتدای امسال و با تمام شدن لاستیکهای باقیمانده مذکور، همه نیازها به سمت سامانه کالا وزارت صمت سوق پیدا کرد و بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تأمین و توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان شد و همه آمار و ارقام در این زمینه نیز در اختیار این وزارتخانه است.
وی اعلام کرد: البته گزارشهایی دریافت کردیم که لاستیکهای موجود در این سامانه نیاز رانندگان را تأمین نمیکند اما مسئولیت آن با وزارت صمت است. سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به صورت هفتگی جلساتی با حضور وزیر راه و نمایندگان تشکلها دارد و در حوزه لاستیک و قطعات مطالبات و مشکلات رانندگان را در زمینه لاستیک، روغن، قطعات و غیره را بررسی کرده و آن را به وزارت صمت اعلام میکند اما ما فقط منعکس کننده این مشکلات هستیم و اگر مشکلاتی هم هست وزارت صمت باید پیگیر و پاسخگو باشد.
منبع: ایسنا
نظر شما