به گزارش ایمنا، سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه پنجمین رزمایش ارتقای توان عملیاتی و تحرکات خودرویی پلیس راهور ناجا که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش از سال ۹۸ آغاز شده و امروز پنجمین مرحله از آن به اجرا درآمد که یکی از محورهای آن نوسازی و ارتقا توان خودرویی است.
وی درباره کیفیت خودروهای اضافه شده به ناوگان پلیس در این رزمایش گفت: تمام خودروهایی که از سال ۱۴۰۰ شماره گذاری شده باید استاندارد یورو ۵ را داشته باشد و این مصوبه دولت در سال ۹۹ است. بنابراین این خودروها همگی ایمن هستند.
وی اضافه کرد: در عین حال ما برای بخشهای جادهای و مأموریتهای تاکتیکی از خودروهای ایمن تر نظیر خودروهای شاسی بلند استفاده کردیم و در شهرها از خودروهایی نظیر پژو ۲۰۷ و غیره. بر اساس بررسی انجام شده در کشورهای اروپایی نیز از چنین خودروهایی استفاده میشود.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره عدم ارائه برخی خدمات در سایت راهور ۱۲۰ نیز گفت: بعضی از خدمات این سایت به منظور ارتقا امنیت، موقتاً متوقف شده و ما در تلاشیم تا این خدمات را به یک نرم افزار دیگر نیز منتقل میکنیم، به زودی این خدمات با رفع مشکلات به شهروندان ارائه خواهد شد.
هادیانفر با اشاره به برگزاری الکترونیکی کلاسهای آئین نامه راهنمایی و رانندگی گفت: این کلاسها در ۱۱۰ آموزشگاه تهران به شکل پایلوت اجرا شده و به زودی در سراسر کشور نیز اجرا خواهد شد.
هادیانفر درباره خدمات آنلاین شماره گذاری نیز گفت: در مجموع در تلاش هستیم با افزایش خدمات غیر حضوری تا بیش از ۹۰ درصد این اقدامات به صورت غیر حضوری انجام شده و تنها ۸ تا ۱۰ درصد آن از طریق مراجعه حضوری انجام شود که خوشبختانه زیر ساختارهای خوبی در این زمینه فراهم شده و بزودی آن را در سراسر کشور اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر این طرح در چند مرکز به شکل پایلوت اجرا میشود.
درخواست پلیس از وزارت نیرو درباره برق چراغهای ترافیکی
هادیانفر درباره قطع برق در شهر تهران گفت: قطع برق و تأثیر آن بر چراغهای راهنمایی و رانندگی گفت: ببینید تنها در تهران ما ۶ هزار تقاطع داریم که در این تقاطعها چراغ راهنمایی و رانندگی قرار دارد اگر ما بخواهیم در هنگام قطع برق برای هر تقاطع دو مأمور قرار دهیم یعنی فقط ۱۲ هزار نیروی ما باید در تقاطعها مستقر شود که این امر شدنی نیست. بنابراین وزارت نیرو باید طوری عمل کند که اتصال چراغهای راهنمایی و رانندگی به جریان برق جدا از قطع برق در یک منطقه باشد و این طور نشود که با یک کلید برق کل منطقه از بین رفته و ما با خاموشی مواجه شویم.
وی افزود: مردم ما عادت کردند که در تقاطعها به چراغ راهنمایی و رانندگی توجه کنند از این رو لازم است حتماً تمهیدی در این مورد اندیشیده شود.
تکلیف منع تردد و سفر در تعطیلات پیشرو
هادیانفر درباره آخرین وضعیت سفرها در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه نیز گفت: در این زمینه تاکنون تصمیمی گرفته نشده اما با توجه به این که این تعطیلات در روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه قرار گرفته و معمولاً پنج شنبه نیز به آن متصل است در این زمینه باید وزارت بهداشت بررسیهای لازم را انجام داده و با توجه به چگونگی شیوع و شرایط شهرها نظر خود را اعلام کند، البته ما در این زمینه تابع مصوبات ابلاغی بوده و مجری هستیم تاکنون نیز در این زمینه چیزی به ما اعلام نشده است ولی فکر میکنم که در جلسات آتی درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.
وی درباره اجرای طرح منع تردد شبانه و محدودیت سفرهای بین شهری نیز گفت: به حمدالله شهرهای قرمز ما کاهش یافته اما همچنان محدودیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد. البته محدودیتی هم که در مورد تمام شهرها بود مربوط به تعطیلات عید فطر بوده و دیگر اجرا نمیشود بنابراین در حال حاضر محدودیتی برای سفر به شهرهای دارای وضعیت زرد وجود ندارد. در مورد منع تردد شبانه در تمام شهرها این طرح از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اجرا میشود.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به طرح بخشودگی دیرکرد جرایم گفت: با پیشنهاد پلیس و موافقت مجلس جرایم تا پایان سال ۹۹ به اصل خود بازگشته و دیگر مشمول جریمه دو برابری نیست اما این بخشودگی تا دی ماه امسال بوده و پس از آن دوباره رقمهای دو برابری و جرایم دیرکرد به آن افزوده خواهد شد لذا توصیه پلیس به رانندگان این است که زودتر جرایم خود را پرداخت کنند.
وی درباره توقیف خودروها به دلیل جرایم معوق نیز گفت: پیشتر سقف جرایم یک میلیون تومان بود اما ما به همکارانمان تاکید کردیم که تا سقف ۳ میلیون تومان هیچ خودرویی را جریمه نکند.
هادیانفر با رد برخی شایعات درباره جریمههای رانندگی، تاکید کرد: هیچ بخشی از درآمدهای حقوق کارکنان پلیس وابسته به جرایم نیست و دولت نیز به جریمههای رانندگی نگاه منفعت گرایانه ندارد هدف از جریمه بازدارندگی است.
منبع: ایسنا
نظر شما