به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در ششمین جلسه قرارگاه مرکزی تحول کلانتری و پاسگاهها که با حضور رؤسای کمیتههای تخصصی (۱۰ کمیته) در ستاد ناجا برگزار شد، افزود: کلانتریها و پاسگاهها ویترین نیروی انتظامی هستند و کارکنان این مراکز انتظامی بیشترین سطح ارتباط و تعامل با مردم را دارند. بنابراین پشتیبانی از کلانتریها و تقویت این مراکز در ابعاد گوناگون اعم از نیروی انسانی متعهد و کارآمد، تزریق امکانات لجستیکی و تجهیزات نوین همچنان از اولویتها و در دستور کار مداوم است.
وی با اشاره به ارائه سالانه بیش از ۷۰ میلیون انواع خدمات توسط نیروی انتظامی به مردم، افزود: فرصت و توفیق خدمت به مردم را باید قدر بدانیم و در راستای افزایش رضایتمندی مراجعان به کلانتری و پاسگاهها نهایت تمرکز، برنامهریزی، تلاش و اقدام لازم را انجام دهیم.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در پاسخ به این مطالبه، تاکید و توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر توجه جدی به کلانتریها به منظور بهبود روند خدمات دهی به مراجعان، طرح تحول کلانتری و پاسگاهها از سنوات قبل کلید خورده و امروز با تکیه بر عملکرد کمیتههای ۱۰ گانه تخصصی، فرایند اصلاح روندها در این مراکز شتاب گرفته و در ریل بهبود بخشی خدمات دهی انتظامی در کلانتریها و پاسگاهها هستیم.
سردار رضایی با بیان اینکه خروجی جلسات قرارگاه مرکزی طرح تحول کلانتریها و پاسگاهها باید تصمیمات راهبردی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: در پی برگزاری این جلسات به هیچ وجه به دنبال "مصوبه نویسی" نیستیم؛ بلکه برآیند تصمیم گیریها باید در فرایند تحول کلانتریها، بهبود و تعالی رفتار کارکنان و افزایش رضایت مندی مردم مشهود و محسوس باشد.
وی بر لزوم بازخوردگیری، ارزیابی و نتیجه آزمایی از اهم اقدامات کمیتههای ۱۰ گانه طرح تحول کلانتری و پاسگاهها تاکید و اظهار کرد: همه کمیتههای تخصصی در قبال عملیاتی شدن طرح تحولی، مسئول هستند و تکلیف دارند بنابراین باید اقدامات "اثرگذار" و "مشهود" انجام دهند.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: آموزشها به منظور استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان، مهارت و دانش افزایی آنان باید مستمر متناسب با سطح دربرگیری مأموریتهای فردی و سازمانی شاغلان در کلانتریها تدوین و اجرایی شود.
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: باید یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاهها افزایش جایگاه و منزلت پلیس در منظر مردم و جامعه باشد.
وی بر لزوم اقدامات "روحیه بخش" و "خرسند ساز "به منظور ارتقا روحیه خدمتی کارکنان کلانتریها و پاسگاهها از جمله تخصیص اولویت ارائه امتیازهای سازمانی به این طیف از سبز پوشان ناجا تاکید و مطرح کرد: در نظر گرفتن امتیازهای سازمانی میتواند در سرعت بخشی طرح تحول کلانتریها و پاسگاهها مؤثر واقع شود.
نظر شما