۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
صدور گواهی مدیریت سبز در ساری

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: در راستای بررسی مطالعات و اقدامات جامع و ‏هدفمند دستگاه‌های اجرایی و استفاده بهینه آنها از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی، برای ‏دستگاه‌های اجرایی استان مازندران گواهی مدیریت سبز صادر شده است.‏

سیدمحمدرضا گرامیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها و وسائل نقلیه، اطلاع‌رسانی و ارتقای آموزش کارکنان است که توسط سازمان مدیریت پسماند در ادارات استان در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای طرح مدیریت سبز، صرفه‌جویی در هزینه ادارات و تعمیم این صرفه‌جویی به همه اقشار جامعه دانست و گفت: ارتقای فرهنگ زیست محیطی کارکنان ادارات، استفاده بهینه از منابع انرژی در دستگاه‌های دولتی و بهره‌وری حداکثری از امکانات و منابع از مهم‌ترین مزایای اجرای مدیریت سبز است و با بهره از فرهنگ درست مصرف کردن و رعایت ملاحظات زیست محیطی می‌توان در مسیر توسعه پایدار گام برداشت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری ساری تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰ ساعت دوره آموزشی مدیریت سبز برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برای دریافت «گواهی مدیریت پسماند» باید در نامه‌نگاری رسمی از جانب بالاترین مقام دستگاه مربوطه، درخواست خود را همراه با مستندات کافی از همکاری خود در زمینه جداسازی و تحویل پسماندهای خشک تولید شده در طول هر سال به این سازمان، ارائه کنند.

گرامیان ادامه داد: صدور این گواهی صرفاً با در نظر گرفتن سوابق همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی در جداسازی و تحویل پسماندهای خشک امکان‌پذیر بوده و صرف ارائه درخواست از جانب دستگاه‌های اجرایی به معنی الزام بر صدور گواهی از جانب سازمان مدیریت پسماند نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ دستگاه اجرایی از سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، متقاضی اخذ گواهی سبز هستند که از این تعداد چهار مورد موفق به اخذ گواهینامه شده و مابقی ادارات نیز در دست بررسی و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح است.

کد خبر 488900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.