به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه بینالمللی گردشگری برلین مشهور به ITB از ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی و با حضور ۱۸۵ کشور کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه سال گذشته با همهگیری ویروس کرونا برگزار نشد و امسال نیز به صورت مجازی اولین تجربه خود را کسب کرد.
جمهوری اسلامی ایران با یک سالن اختصاصی در فضای مجازی امیدوار است به زودی به روزهای پررونق گردشگری برگردد. گردشگری ایران از سال گذشته تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا همانند کشورهای دیگر با افت شدیدی در صنعت گردشگری مواجه شده است.
در این دوره از نمایشگاه جهانگردی برلین، ۲۸ دفتر خدمات مسافرتی، شرکت گردشگری و جامعه تور گردانان در فضایی به نام ایران حضور داشتند که با معرفی محصولات متنوع از جاذبههای گردشگری همچون طبیعت، سلامت و درمان، زیارت، فرهنگ و تاریخ، بوم گردی، صنایع دستی و خدماتی چون هتل و ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی و عرضه تورهایی با قیمتهای مناسب و ارزان، در صدد هستند ایران را دوباره به فهرست مقاصد سفر آژانسها و گردشگران بینالمللی برگردانند.
شاخصههای گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران است که در این بازار عرضه شد.
خانه ایران در برلین متشکل از رایزنی فرهنگی ایران، مؤسسه فرهنگی حافظ و دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران با ثبت نام در فضای مجازی غرفه ایران ضمن معرفی این مراکز به ارائه خدمات گوناگون، اطلاع رسانی و تبلیغات جهت ارتقای صنعت گردشگری کشورمان پرداختند.
سامانههای غرفه مجازی خانه ایران در نمایشگاه جهانگردی برلین ضمن مهیا کردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالان بخشهای مختلف، حضور در تلهکنفرانسها، امکان بهرهمندی از اقلام تبلیغاتی شامل فیلم و کلیپهای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، معرفی جاذبههای تاریخی، فرهنگی، گردشگری، گردشگری مذهبی و زیارتی در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین را فراهم آورد.
در این سامانه علاوه بر تصاویر زیبا از ایران، اطلاعات جاذبههای گردشگری ایران، ویدئو کلیپهای تهیه شده توسط رایزنی و یا ترجمه شده به زبان آلمانی برای دسترسی علاقه مندان بارگذاری شد.
نمایشگاه آی تی بی برلین در یک نگاه
نمایشگاه ITB برلین به عنوان مهمترین نمایشگاه بازرگانی سفر فرصت تجاری ویژه ای برای عرضه کنندگان جهانی خدمات گردشگری است. علاوه بر اظهار رضایتمندی بسیار زیاد شرکت کنندگان (بالای ۹۰ درصد) آمارها نیز این موضوع را بیشتر ثابت میکنند.
اینجا جایی است که عرضه به تقاضا پاسخ میدهد: پنج قاره، ۱۸۵ کشور، ۸۵۰ خریدار برتر شناخته شده، ۱۰ هزار غرفه دار، ۲۳ هزار بازدید کننده مدعو، ۵۰ هزار بازدید کننده خصوصی، ۱۱۵ هزار بازدید کننده تجاری، ۱۷۰ هزار متر مربع فضا و ۶.۷ میلیارد یورو گردش مالی.
نمایشگاه گردشگری آلمان که از سال ۱۹۶۶ در حال برگزاری است، به عنوان یک بورس بینالمللی گردشگری معروف است و از مهمترین رویدادهای گردشگری جهان به شمار میآید. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
غرفه جمهوری اسلامی ایران ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در نمایشگاه بینالمللی مجازی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری به صورت مجازی افتتاح و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بینالمللی گردشگری ITB برلین و نشست با رئیس و هیأت مدیره جامعه تخصصی تور گردانان ورودی کشور گفت: نمایشگاه ITB برلین بزرگترین رویداد گردشگری جهان به شمار میآید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفهای در این حوزه ایجاد کرده است.
نظر شما