به گزارش ایمنا، شهرام مروتی در این باره اظهار کرد: سرانه شهروندی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مراغه ۸۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که متأسفانه این میزان هم نسبت به سرانه شهروندی شهرهای ایدهآل پایینتر است.
وی با بیان اینکه طی سال آینده بودجه عمرانی شهرداری مراغه در محورهای گردشگری و توسعه معابر هزینه خواهد شد، افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر مراغه در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که سهم بودجه عمرانی ۵۳ درصد و بودجه جاری ۴۷ درصد است.
سرپرست شهرداری مراغه با تاکید بر به نقش مشارکت عمومی در اجرای برنامهها و طرحهای مدیریت شهری، تصریح کرد: مدیریتی موفق و توانمند است که از مشارکت و مدیریت عمومی بهرهمند باشد و در این راستا مدیریت شهری نیازمند تعامل و همکاری مردم و به خصوص اصحاب رسانه است.
وی ادامه داد: رودخانه صوفیچای یکی از برندهای شهرستان است و بهسازی رودخانه صوفیچای در سال آینده ادامه خواهد داشت و ۲ پروژه عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به مسیر رودخانه صوفیچای است. در صورت مشارکت مردم در پرداخت عوارض خودرو، مشکلی در آسفالت معابر شهری نخواهیم داشت اما متأسفانه در این موضوع شاهد عدم همکاری مردم شهر مراغه هستیم.
مروتی بابیان اینکه تعداد تقریبی خودروهای شهرستان را حدود ۹۰ هزار دستگاه و ظرفیت جذب اعتبار عوارض خودرو را سالانه معادل ۱۳ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷.۳۹ درصد از مالکان خودروها نسبت به پرداخت عوارض خودرو اقدام کردند که مجموع اعتبارات جذب شده از این ردیف یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که این میزان نشاندهنده مشارکت پایین همشهریان است.
سرپرست شهرداری مراغه گفت: برای عملی شدن درخواستهای به حق شهروندان در بهبود وضعیت آسفالت و زیرساختهای حمل و نقل، همت و مشارکت بیشتر همشهریان بسیار مهم و ضروری است. برای سال آینده نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان قیر خریداری شده و این میزان قیر در پروژه بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی، پروژه بلوار ۳۵ متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر و بخشی برای لکهگیری استفاده خواهد شد.
مروتی اضافه کرد: در تلاش هستیم در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ پروژه بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی، پروژه بلوار ۳۵ متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر را به بهرهبرداری برسانیم.
وی با اشاره به افزایش کرایه تاکسیها، افزود: افزایش کرایه تاکسیها به علت رعایت پروتکلهای بهداشتی و کاهش تعداد مسافران از چهار به سه نفر است اما در صورت عدم رعایت کاهش تعداد مسافران با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد؛ متأسفانه مشکل ناوگان حمل و نقل در کشور به مشکل اساسی تبدیل شده است و این مشکل مختص مراغه نیست.
سرپرست شهرداری مراغه با بیان اینکه اتوبوسهای فرسوده مراغه بالای ۱۵ سال عمر دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی در مراغه فعالیت میکند و ۱۶ اتوبوس در دست بازسازی است. راهاندازی مرکز مطالعات عملیاتی شهرداری از دیگر برنامههایی است که مجموعه مدیریت شهری ان را در اولویت خود قرار داده و در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده است.
به گزارش ایمنا، مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجانشرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری مرکز آذربایجانشرقی قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
منبع: ایرنا
نظر شما