به گزارش ایمنا به نقل از کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهرداد قریب در جلسه رونمایی از خدمات جدید غیرحضوری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران استانی برگزار شد، گفت: امروز پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما و تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهیهای پیش از صدور اجراییه به عنوان دو خدمت از طرح ۳۰۷۰ ویژه کارفرمایان و پیمانکاران رونمایی شد.
وی افزود: تاکنون از ۳۰ خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی ۲۵ خدمت رونمایی و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی افزود: یکی از اولویتهای اساسی این سازمان در سال جاری به ویژه در شش ماه دوم در حوزه بیمهای، طرح ۳۰۷۰ است که با تلاش همکاران در حال تکمیل است.
وی با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ توسط کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: بخشنامه این خدمت، نهم اسفند ماه توسط مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان ابلاغ شد. براین اساس، بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایانی که قادر به استفاده از سامانه الکترونیکی نیستند، میتوانند با مراجعه به کارگزاریها خدمات خود را دریافت کنند.
قریب تصریح کرد: خدمات طرح ۳۰۷۰ که در کارگزاریها ارائه میشود، برای بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان رایگان بوده و هزینه توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت میشود.
وی افزود: تاکید سازمان تأمین اجتماعی بر استفاده مخاطبان از خدمات غیرحضوری است و متقاضیان در هر ساعتی از منزل و محل کار میتوانند به سامانه غیرحضوری این سازمان مراجعه و خدمات را دریافت کنند. اما آن دسته از بیمه شدگان که قادر به استفاده از این امکانات نیستند، به مدت شش ماه میتوانند با مراجعه به کارگزاری از این خدمات برخوردار شوند.
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گسترده است، گفت: برای اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری فرهنگ سازی و به صورت مطلوب اطلاع رسانی شود، بیمه شدگان در مهلت تعیین شده میتوانند از این امکان جدید برخوردار و به مرور به استفاده کنندگان از خدمات غیرحضوری بپیوندند.
وی اظهار کرد: طبیعتاً هر طرح جدید به مرور زمان بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد. در حال حاضر ۹۸ درصد کارفرمایان لیست حق بیمه را اینترنتی ارسال و پرداخت میکنند، در صورتی که در زمان آغاز طرح این رقم قابل توجه نبود.
قریب همچنین با اشاره به اینکه به صورت مرتب و منظم مسائل و اشکالات طرح ۳۰۷۰ احصاء و رصد میشود، گفت: این مشکلات در جلسات با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه به بحث گذاشته می و برای رفع آنها تلاش میشود. برای پیشرفت طرح ضمن رفع مسائل آن باید اصلاح فرآیندها را هم مدنظر داشته باشیم.
طرح ۳۰۷۰ نیز روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تأمین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد
نظر شما