مسعود بنده خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انجام مطالعات امکانسنجی و مطالعات مرحله نخست پروژه حلقه حفاظتی شهر در سال ۱۳۸۷ آغاز شد و توسط مهندسان مشاور با در نظر گرفتن کلیه عوامل فنی اقتصادی و محیطی، دقیقسازی مسیر مذکور در محدوده تعیین شده انجام شد.
وی با اشاره به اهداف اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر، افزود: کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی به شهر اصفهان، توزیع ترافیک ورودی قبل از رسیدن به محدوده شهری، حذف ترافیک بینشهری از داخل شهر و سهولت حرکت ترافیک عبوری از اصفهان، کاهش اثرات منفی ترافیک در منطقه (مانند آلودگی زیست محیطی، اتلاف وقت و تصادفات)، کاهش بار ترافیکی معابر شهری به خصوص رینگ سوم اصفهان که در شرایط تقریباً اشباع قرار گرفته از جمله این اهداف به شمار میآید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: از دیگر اهداف اجرای این پروژه بزرگ، جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به محدودههای شهری، جلوگیری از گسترش بیرویه ساخت و سازها در این منطقه و ایجاد کمربند سبز محدوده شهری و تأمین یک ترافیکی ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان است.
وی خاطرنشان کرد: مسیر پیشبینی شده در واقع مکمل کمربندی موجود در جنوب اصفهان است که میتواند از طرفی به عنوان کمربندی شهرهایی همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم مورد استفاده قرار گرفته و مانع از ورود وسایل نقلیه سنگین به این مناطق شود و از طرف دیگر عبور و مرور بین مراکز عمده تولید و جذب سفر در منطقه و ارتباط شهرستانهای مجاور را با سرعت و سهولت بیشتر ممکن سازد.
بنده خدا با اشاره به مزایای احداث حلقه حفاظتی شهر (رینگ چهارم)، گفت: افزایش پتانسیل تابآوری شبکه معابر، کاهش اثرات منفی ترافیک در محدوده شبکه معابر شهر اصفهان و کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات در حلقه سوم ترافیکی، جلوگیری از رشد ناموزون شهری و کاهش اثرات زیست محیطی ترافیک از جمله کاهش انتشار آلایندهها در محدوده شهری از مزایای احداث حلقه حفاظتی شهر است.
نظر شما