به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی درباره نوسازی تاکسیها، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۵ طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده کلید خورد که تا پایان سال ۹۷، تعداد ۶۴ هزار و ۳۲۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد.
وی افزود: در این طرح با توجه به میانگین قیمت خودرو که در حدود ۳۳ میلیون تومان و ارزش گواهی اسقاط ۵ میلیون و پانصد هزار تومان بود، بالغ بر ۵۳ هزار تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی ارزان قیمت که دولت آنها را تأمین کرده بود جهت نوسازی ناوگان فرسوده توسط بانکهای عامل پرداخت شد.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا مهر امسال ۴۹۳۵ تاکسی با استاندارد یورو ۴ نوسازی و تحویل متقاضیان شد و در مجموع از ابتدای طرح تا کنون ۷۳ هزار و ۶۴۵ دستگاه تاکسی نوسازی شده است و فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ بر اساس اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از ۱۵ آبان ماه با هدف تداوم نوسازی تاکسیهای فرسوده دوباره از سر گرفته شد و امیدواریم در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی بتوانیم با همکاری شرکت خودروساز (ایرانخودرو) عملکرد قابلقبولی در این بخش ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون ۲۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی اقدامات لازم برای نوسازی خودروهای خود را انجام دادهاند، تصریح کرد: پیش فاکتور برای آنها صادر شده، وجه مورد نظر را پرداخت کرده و خودروهای آنها هم تحویل داده میشود، البته ۲۰۰۰ نفر از رانندگان تاکسی در انتظار صدور پیش فاکتور هستند تا بتوانند وجه مورد نظر را پرداخت کنند.
ضامنی ادامه داد: مشارکت برخی شهرداریها مانند تهران، اصفهان و مشهد با ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای رانندگان این شهرها فراهم شده و رانندگان میتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند که تا کنون شهرداری تهران ۲۵۰۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی تأمین کرده است.
وی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، ۳۴۰۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ارزان قیمت با سود ۹ درصد برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص یافت، خاطر نشان کرد: در این طرح سعی شده، اولویتهای پرداخت تسهیلات متناسب با عملکرد و تعداد تاکسیهای فرسوده سازمان تاکسیرانی هر شهر باشد تا حداقل نوسازی تاکسیهای فرسوده در این شهرها انجام شود.
منبع: ایسنا
نظر شما