به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمانه با رؤسای مناطق و مدیران مدارس استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برنامهریزی، تلاش و اقدام منسجم در راستای دسترسی حداکثری دانش آموزان به آموزش کیفی به عنوان یک اولویت ویژه عملکردی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد و در راستای تحقق این هدف مهم از همه ظرفیتهای موجود استفاده خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نحوه تحقق آموزش و پرورش تحولی در سطح کشور، افزود: شرط تحقق مفاد سند تحول بنیادین داشتن معلم کیفی؛ توانمند؛ خلاق و با برنامه است. بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش برنامههای گستردهای در حوزه جذب، نگهداری، ارتقا، آموزش و ارزشیابی آنها دارد.
حاجی میرزایی با اظهار اینکه تحول در برنامه درسی نقطه اصلی تحقق برنامههای عملکردی مجموعه آموزش و پرورش کشور است؛ خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی برنامه جامعی در راستای ارائه الگوی بستههای تحولی در ۱۱ حوزه یادگیری در دستور کار خود قرار داده است که در بهمن ماه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد. البته آموزش و پرورش علاوه بر این اقدام؛ طرحهای دیگری نیز برای تحقق این اهداف در دست اقدام دارد تا در نهایت زمینه کیفیت بخشی به روند آموزش در سطح کشور ممکن شود.
وی در ادامه با اشاره به روند اجرای موفق طرح کوچ در سطح مدارس کشور؛ گفت: با مداخله هوشمندانه در حوزه تربیت جسمی از طریق اجرای طرح کوچ؛ تحقق یکی از مفاد سند تحول بنیادین پیگیری میشود. اجرای این طرح میتواند به عنوان یک الگوی خوب عملکردی برای مداخله در سایر حوزهها از جمله تربیت اجتماعی؛ تربیت عملی و تربیت اعتقادی قلمداد شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر ضرورت انعطافپذیری حوزه تعلیم و تربیت در برابر تغییرات، افزود: در دوران کرونا تنها مجموعههایی پایا و توانمند خواهند بود که درک صحیحی از تغییرات داشته باشند و بتوانند با روشهای علمی خود را با تغییرات سازگار و هماهنگ کنند. بر همین اساس چالش اصلی آموزش و پرورش در دوران کنونی مدیریت وضعیت و روند ارائه آموزش کیفی به دانش آموزان است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: یکی از مهمترین مصادیق تحقق برنامههای تحولی در آموزش و پرورش توجه به اجرای کامل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و همچنین ارزیابی کلی از روند موفقیت نظام تعلیم و تربیت در کشور است.
منبع: ایلنا
نظر شما