به گزارش ایمنا، حسن ملکی در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب رشد که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی هر سال ۴ جشنواره فیلم، کتاب و عکس رشد و جشنواره محتوای الکترونیکی برگزار میکند.
وی افزود: کتاب، فیلم، عکس و محتوای الکترونیکی هرکدام یک رسانه هستند که مسؤولیت سنگینی را به عهده سازمان پژوهش قرار میدهند، چراکه تولید کننده هر پیامی هستند و پیامها باعث رشد و انحراف انسانها میشوند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین یادآور شد: موضوع مدیریت رسانه را میتوان در چند بعد مطرح کرد که یکی از آنها مدیریت تدوینی رسانه است که البته در حال حاضر کتاب درسی به عنوان رسانه رسمی و الزامی است و در اختبار خانوادهها قرار میگیرد تا از طریق یادگیری محتوای آن، دانش آموزان رشد کنند.
ملکی ادامه داد: نقش دومی که میتوان برای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نظر گرفت، نقش ترغیبی است که در این نقش سازمان باید رغبت جامعه را به درستی برانگیزد تا انسانهای توانا با ایجاد انگیزه بتوانند مطلب تولید کنند و سازمان این مطالب را به درستی بررسی کند.
وی یادآور شد: نقش ممیزی نیز سومین مأموریت سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی است که باید این امر با خردمندی، آگاهی و شاخص تعریف شود چراکه نقش ممیزی حساس است و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی باید از طریق کمیتهها داوری کند و اثر مطلوب را انتخاب کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: جشنواره کتاب رشد در واقع خارج از قلمرو فعالیتهای خود بیمعناست، در واقع باید طوری این جشنواره برگزار شود که ساماندهی آموزشی را بتواند احیا کند.
ملکی افزود: کار دیگری که در این جشنواره باید برای سال بعد توجه شود اولویت بندی آثار بر اساس فراخوان است.
وی همچنین درباره راهاندازی مرکز ملی کودک، اظهار کرد: پیام این مرکز این است که در سال آینده این سازمان اولویت دهی به تولید مواد آموزشی برای پیش از دبستان داشته باشد.
این مقام مسئول عنوان کرد: راهنمای برنامه درسی نیز پیش از عید نوروز به اتمام میرسد و برای سال ۱۴۰۰ باید به سمت تولید بسته تربیت و یادگیری پیش رفت.
منبع: ایرنا
نظر شما