وحید مبین مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاهش هزینههای جاری و افزایش بهرهوری همواره جزو اولویتهای مدیران در شهرداری مشهد بوده است.
وی با اشاره به کاهش هزینههای شهر با استفاده از پژوهشهای کاربردی، افزود: مهندسی معکوس و طراحی و ساخت بهترین راهکار است چون در روش مهندس معکوس میتوان با کشف دانش و طراحی نهفته در یک محصول مشابه آن را تولید کرد و در روش طراحی و ساخت سعی میشود محصول به شیوه جدید بازطراحی و ساخته شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: مهندسی معکوس و طراحی و ساخت به دلیل تقویت توان تولید داخل و افزایش دانش بومی، کمک به اشتغال و تولید ملی، ساخت تجهیزات مطابق با مشخصات سفارش شده، صرفهجویی در هزینههای شهری یکی از بهترین روشهای پژوهش است.
وی با اشاره به چند پروژه مهندسی معکوس دفتر پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد، گفت: بازطراحی و ساخت ویدئو سرور قطار شهری با این روش انجام شده که این تجهیز وظیفه تبدیل آنالوگ به دیجیتال دوربینهای ناوگان و همچنین ارتباط بین ویدئو کنترولر و دوربینهای قطار را بر عهده دارد.
مبین مقدم ادامه داد: دستگاه عیبیاب ریلی قطار شهری نیز با روش تست جریان گردابی، عیوب خطوط ریلی را تشخیص میدهد.
وی با اشاره به دستگاه تونل شوی متحرک ریلی، گفت: این دستگاه شست و شوی کف و دیوارههای تونل در خطوط یک و دو قطار شهری را انجام میدهد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد در خصوص تجهیز مهندسی معکوس PIS CONTROLLER، اظهار کرد: این تجهیز وظیفه مدیریت و کنترل پخش نقشه پویا و فیلمهای تبلیغاتی ناوگان را انجام میدهد.
وی با بیان اینکه مهندسی معکوس برد اصلی IDU در کابین راهبر قطار نصب شده است، گفت: وظیفه این تجهیز کنترل تمام سیستمهای موجود در ناوگان است.
نظر شما