به گزارش ایمنا، مسعود تجریشی معاون اظهار کرد: قانون هوای پاک میگوید از هر ۱۰ موتورسیکلتی که تولید میشود باید یکی برقی باشد و در ازای هر سه موتورسیکلت تولیدی باید یک موتور اسقاط شود همچنین تاکید شده که اگر این اتفاق نیفتد شماره گذاری نباید انجام شود اما الان میبینم نه تنها این قانون اجرا نمیشود بلکه شماره گذاری هم میشود و انگار نه انگار که قانون هوای پاک داریم.
وی به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: در همه جای کشور دارند آن تعداد موتورسیکلتهایی که داخل پارکینگها است را به این شکل خارج میکنند و بسته ای هم که برای اجرای این کار پیشنهاد کردهاند تشویقی است مثلاً اینکه بیمه شخص ثالث نمیخواهد یا دیگر نیازی به پرداخت جریمهها نیست تا افراد بیایند و موتورها را تحویل بگیرند؛ این یک قسمت مساله است، مساله بعدی موتورسیکلتهایی است که کسی دنبالشان نمیآید بنابراین آنها باید حتماً اسقاط شوند یعنی اگر اسقاط نشود آنها را به مزایده میگذارند و میفروشند و دوباره وارد چرخه مصرف میشوند بنابراین این بخش مشکل ساز خواهد بود.
تجریشی اظهار کرد: سازمان محیط زیست همواره دنبال این بود که این موتورسیکلتهای رسوبی اسقاط شوند اما الان به نظر میرسد دنبال این هستند که با این روش به مردم کمک کنند؛ البته این روش به آلودگی دامن میزند.
وی گفت: چند بار درخواست دادیم که برای این موتورسیکلتهای رسوبی برگه اسقاط گرفته شود تا به کاهش آلودگی هوا کمک کند اما کار به جایی نرسید چون سازمان محیط زیست یک دستگاه اجرایی نیست بنابراین درخواستهایی که میکنیم انگار فقط یک پیشنهاد است و مسؤول آن میتواند این پیشنهاد را قبول کند یا قبول نکند که تمام اینها موجب بیشتر شدن آلودگی هوا میشود.
منبع: ایرنا
نظر شما