رسیدگی الکترونیکی به استعلامات در سامانه جامع تجارت

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران از رسیدگی به استعلامات و فرآیندها به صورت الکترونیکی در سامانه جامع تجارت خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، سیدعلی رهبری پیشرفت ۷۰ درصدی سامانه جامع تجارت ایران را قابل قبول دانسته و اظهار کرد: این سامانه مسائل چند بعدی، بین دستگاهی و پیچیده‌ای را حل می‌کند و راهکارهای ارائه شده نیز باید بتوانند ابعاد مختلف را پوشش دهند و پاسخگویی لازم را برای ذی‌نفعان داشته باشند.

وی با بیان اینکه این راهکارها در کشورهای پیشرفته طی چند دوره به نتیجه می‌رسند، افزود: آنچه کشورها در این موضوع باید لحاظ کنند، این است که تلاش چندساله زیرساخت نهایی را پوشش دهد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران ادامه داد: سامانه‌های متعلق به دیگر دستگاه‌ها با سامانه جامع تجارت به صورت هماهنگ عمل خواهند کرد و فعالان اقتصادی از طریق این سامانه با دولت مرتبط می‌شوند و دولت نیز با حفظ استقلال و مالکیت داده‌های خود، از طریق این سامانه به فعالان اقتصادی خدمات می‌دهد.

رهبری با بیان اینکه همه دستگاه‌های کلان مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی با سامانه جامعه تجارت دخیل هستند، گفت: موضوعات مرتبط با تجارت داخلی و خارجی از جمله کارت بازرگانی، ثبت سفارش‌ها و مجوز ورود، تأمین ارز، حمل و نقل بین‌الملل، تخلیه و انبارش کالا و تشریفات گمرکی، حمل و نقل داخلی و فروش کالا در این سامانه به انجام می‌رسد.

وی در خصوص صدور کارت بازرگانی از طریق این سامانه نیز گفت: با ارائه درخواست در این سامانه، همه استعلام‌های لازم برای صدور کارت (۱۳ استعلام برای فرد حقیقی و ۱۷ استعلام برای فرد حقوقی) به صورت الکترونیکی رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران با بیان اینکه شرایط صدور به صورت الکترونیکی و بدون دخالت انسانی و رویه‌های کاغذی بررسی می‌شود، افزود: استفاده از این سامانه تخلفات احتمالی را کاهش می‌دهد و پیشگیری از تخلفات نیز با توان نظارتی و کنترلی کشور متناسب می‌شود.

رهبری تصریح کرد: حرکت به سمت فناوری اطلاعات رویه کشورهای پیشرفته برای حذف مفاسد از رویه‌های اجرایی می‌باشد که ما داریم به همین سمت حرکت می‌کنیم.

کد خبر 459420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.